به گزارش هنرآنلاین فرید حامدی آهنگساز و کارگردان گفت: فیلم جدیدم با عنوان «مرور پنجره ای پشت به ساحل» منتخب جایزه فیلم برتر در جشنواره بین المللی فیلم کلوزیوم در ایتالیا شد.

این کارگردان در ادامه بیان کرد: همچنین این فیلم دو بار دیگر منتخب جشنواره لیفت آف در انگلستان در دو سال متوالی شده بود. این فیلم به فینال راه پیدا کرده که این جشنواره ۱۵ تا ۲۵ آذر در ایتالیا برگزار می شود.

وی افزود: حدود ۱۵۰۰ اثر در ژانرهای مختلف و در شاخه های کارگردانی، بازیگری، فیلمنامه و موسیقی به این جشنواره ارسال و نامزد شده است که در نهایت ۸۰ اثر انتخاب و فیلم "مرور پنجره ای پشت به ساحل" در حوزه فیلم های معناگرا انتخاب و به فینال راه پیدا کرده است. هدف اصلی این جشنواره پیدا کردن ایده های خاص و متفاوت در سینمای جهان است.

20231127_113332

این هنرمند در ادامه خاطرنشان کرد: این فیلم کوتاه با بازی بهزاد حاجی کندی و عاطفه جهان بین ساخته شده است که موضوع آن در مورد زنی است که نا به سامانی های اجتماعی و روحی او سبب شده که معیارهای خود را در خصوص تعاریف خانه و خانواده از دست بدهد. وی به صورت زنی روان پریش و بیمار در خرابه ای زندگی می کند و معتقد است که آنجا برای او یک خانه امن و زیبا است.

این کارگردان در پایان گفت: موسیقی این فیلم کوتاه هشت دقیقه ای توسط حمیدرضا دیبازر ساخته شده است و عکاسی کار به عهده الهام هو به فکر بوده است.