"گروه سینما و تئاتر هنرآنلاین" چندی پیش بود که "خبرگزاری هنرآنلاین" گزارشی با محوریت "از دهن کجی به قانون تا آفت دوقطبی سازی هنرمندان" منتشر کرد. گزارشی که صدای نفاق و عدم تکمین از دستورات قانونی، در خانه سینما را روایت می کرد. در شرایطی که به نظر می‌رسد مسئولان اصناف خانه سینما خود را آماده یک تقابل جدید با «قانون» می‌کنند که رفتار آنها کاملا تشبیه به آدرس غلط دادن است.

از اعتراض به ممنوع الکاری برخی بازیگران تا ناتوانی از درک پیچیدگی‌ها و تناقض‌های درونی خانه سینما

آن موقع مسئله اساسی "ممنوع الکاری برخی از بازیگران زن" بود؛. نکته جالب اینجا بود که نه در صحبت‌های معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی و نه شخص وزیر هیچگاه از بازیگران ممنوع‌الکار اسمی آورده نشده است و انتشار یک تصویر معنی دار در یکی از رسانه‌ها به آتش این اختلافات دامن زد، نکته مهم در مقابل این سخنان موضع‌گیری برخی اصناف خانه سینما در حمایت آنها از برخی هنرمندان قانون شکن، عجیب جلوه دادن این خبر است. در این رابطه باید گفت خبر اعلام شده توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون نظارت و ارزشیابی خبر جدیدی نیست و تشریحی از قانونی است که ناگفته هم وجود آن غیرقابل انکار است.

14020816000838_Test_PhotoN

حالا به تازگی مرضیه برومند با صدور اطلاعیه‌ای و اعلام «ناتوانی از درک پیچیدگی‌ها و تناقض‌های درونی خانه سینما» از مدیرعاملی جامعه اصناف سینمای ایران استعفاء داد.

در بخشی از متن استعفای او آمده است: ناتوانی من در درک پیچیدگی‌ها و تناقض‌های درونی خانه سینما و هم چنین خودداری سازمان سینمایی از پرداخت به موقع اقساط به دلایل مختلف مزید بر علت شد و احساس کردم بودن من دیگر نه تنها ثمر ندارد بلکه ممکن است به این نهاد صنفی با ارزش و یگانه آسیب وارد کند ، بنابراین استعفای خودم را تقدیم کردم و قول دادم تا تاریخ بیستم آبان همچنان خانه سینمارا اداره کنم . برای خانه و خانواده پرافتخار سینما آرزوی سلامتی و موفقیت میکنم.

خانه سینما

اشتباهات گران بها مدیران خانه سینما، تمامی ندارد!

حال باید گفت که طی 1 سال اخیر "خانه سینما" خود را متاسفانه درگیر حواشی متعدد کرد! با آمدن مرضیه برومند این انتظار می رفت که او با روحیه همدلی خود بیشترین تعامل را با اهالی هنر و سینماگران داشته باشد؛ اما شاید طور دیگری ورق برگشت! اما حالا با این پیش فرض باید گفت که چطور شد که "خانه سینما" به اینجا رسید؟!

شاید برومند تکرار اشتباهات مدیران گذشته را انجام داد! این چند صدایی بارها و بارها از خانه سینما به گوش می رسد. متاسفانه خانم مدیر منفعل عمل کرد! چرا که او قادر نبود که مشکلات را حل کند؟ باید گفت که یکی از دلایل آن عدم تمرکز بر موضوعات خانه سینما بوده است. او در بزنگاه های حساس می توانست به عنوان مدیر ‌وارد عمل شود ،اما منفعل عملد!

تا این اندازه که عوامل کم و نام ونشان سینما درباره مسائل مختلف خانه سینما موضع گیری های خاص خود را داشتند،اما خانم مدیر ترجیح بر سکوت داشت!امیدواریم پس از سالها در دوره جدید خانه سینما، با انتخاب مدیری شجاع، ضمن دفاع از حقوق قانونی اعضایخانه سینما در ایجاد وحدت و همدلی اثر گذار باشد.