گروه سینمای هنرآنلاین": سالهاست مردم مظلوم فلسطین زیر ظلم بی حد و حصر رژیم‌صهیونیستی قرار دارند؛ برای مقابله با این ظلم تاریخی، عملیات «طوفان‌الاقصی» به دست مجاهدین فلسطینی طراحی و در تاریخ 15 مهر (هفتم اکتبر) ماه اجرایی شد؛ طی این عملیات خسارت‌های فراوانی به رژیم غاصب وارد، و همچنین به سیاق 75 سال گذشته، ماشین نسل‌کشی صهیونیست‌ها بیش از پیش فعال شد و این رژیم ستمکار، بعد از این عملیات هزاران زن و کودک را به خاک و خون کشید؛ اما به واسطه این عملیات ضربه بازگشت‌ناپذیری بر  اشغالگران وارد شد. به همین بهانه، برخی از فیلمهای مستند تولید شده با موضوع مقاومت فلسطین که در شبکه نمایش خانگی اکران شده‌است را از نظر می‌گذرانیم.

مستند سلاح مقاومت فلسطین

سلاح مقاومت فلسطین

مستند «سلاح مقاومت فلسطین» ساخته مجموعه «شعوبا»، روایتی از چگونگی تامین سلاح توسط گروه‌های مقاومت فلسطینی است و همچنین از تونل‌های اسرارآمیز زیرزمینی تا سلاح‌هایی که از اعماق دریا به دست مجاهدین فلسطینی می‌رسد پرده برداشته می‌شود.

مستند دیوار شکسته

دیوار شکسته

مستند «دیوار شکسته» ساخته مرکز مستند حقیقت، مبارزات مردم فلسطین و همچنین سکوت جامعه جهانی و پشتیبانی آنها از جنایات رژیم صهیونیستی را به تصویر می‌کشد.

مستند وداع با اسلحه

وداع با اسلحه

 مستند «وداع با اسلحه» ساخته سفیر فیلم، روایتی مستند از زندگی و زمانه یاسر عرفات، موسس و رهبر جنبش فتح و رییس دولت خودگردان فلسطین است. در این مستند، سیر دگرگونی عرفات از یک مبارز به یک سیاستمدار، سیر تاسیس جنبش فتح، سیر مذاکرات صلح عرفات و رژیم صهیونیستی، انتخاب عرفات به عنوان رییس دولت خودگردان، اختلافات فتحی شقاقی رییس جنبش جهاد اسلامی و عرفات و ... مورد بررسی قرار می‌گیرند.

مستند پیرمرد و اسلحه

پیرمرد و اسلحه

مستند «پیرمرد و اسلحه» ساخته شبکه افق سیما، تحولات جنوب لبنان را از آغاز درگیری شیعیان با مسیحیان در سال ۱۹۷۵ و شروع جنگی علیه مسلمانان به رهبری فالانژیست‌ها روایت می‌کند.

ابوحیدر یکی از نظامیان لبنانی و از نزدیکان امام موسی صدر است که با الهام از انقلاب اسلامی ایران و تفکرات بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) با تاسیس شاخه‌ای نظامی علیه صهیونیست‌ها و دشمنان شیعیان جنگیده است.

مستند عملیات سیانور

عملیات سیانور

مستند «عملیات سیانور» ساخته مرکز مستند حقیقت، روایتی از درگیری کشورهای عربی منطقه با آمریکا و اسرائیل است که در نهایت منجر به عملیاتی به نام سیانور می‌شود. عملیاتی محرمانه که توسط آمریکا برنامه ریزی شده و با اسرائیل عملی گردید.

مستند سقوط اسطوره

سقوط اسطوره

مستند «سقوط اسطوره» ساخته شبکه المنار لبنان، به بررسی انهدام تانک‌های مرکاوا در جنگ ۳۳روزه رژیم صهیونیستی اسرائیل و حزب‌الله لبنان می‌پردازد.