به گزارش هنرآنلاین،نشست خبری هاشم میرزاخانی، مدیرعامل موسسه سینماشهر به مناسبت افتتاح زیرساخت‌های نوین سینمای ایران، پیش از ظهر امروز با حضور اصحاب رسانه در این موسسه برگزار شد.

در ابتدای این نشست، با پخش نماهنگ کوتاهی یاد و خاطره آتیلا پسیانی و داریوش مهرجویی، هنرمندان فقید سینمای ایران گرامی داشته شد.

سپس، میرزاخانی ضمن تسلیت به مناسبت فقدان تلخ داریوش مهرجویی، برای او و همسرش آرزوی رحمت و ابراز امیدواری کرد که مسببین این فاجعه، هرچه زودتر شناسایی و به سزای اعمالشان برسند.

او سخنان خود را این‌گونه ادامه داد: در این ایام، اتفاقات تلخی در غزه در حال وقوع است. متاسفانه هر شب با اخبار کشتار مردم مظلوم فلسطین مواجه هستیم و این حملات و تحریم‌های عجیب و غریب، باعث شده است که وضعیت اسفباری در این کشور حاکم باشد. امیدوارم شر اسرائیل غاصب به زودی از سر جهان و جهانیان کنده شود و ملت فلسطین پیروز نهایی این نبرد باشند.

میرزاخانی در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه گزارشی از عملکرد موسسه سینماشهر پرداخت و گفت: 22 ماه است که بنده در مجموعه سینماشهر حضور دارم و در این مدت، بخش اعظمی از برنامه‌ریزی‌هایمان به منصه اجرا رسیده است. در این راستا، آرم موسسه سینماشهر که قریب به 20 سال پیش طراحی شده بود و با فضای کنونی هنر طراحی گرافیک فاصله داشت، از سوی محمد روح‌الامین، هنرمند رشته طراحی گرافیک بازطراحی شد. این بازطراحی با الهام از آرم قبلی موسسه رخ داد.

بلافاصله پس از اظهارات میرزاخانی، آرم جدید موسسه سینماشهر توسط این مدیر سینمایی مورد رونمایی قرار گرفت.

میرزاخانی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: مجموعه سینماشهر چند سالی بود که از داشتن تارنما بی‌بهره بود. خوشبختانه با تلاش همکارانم این مهم اتفاق افتاد. در این تارنما چند مدل فعالیت طراحی شده است. بحث ماهیت سینماها مهم‌ترین بخش تارنما است که در آن علاوه بر مختصات سالن‌های سینما، اطلاعات فنی سینماهای سراسر کشور نیز گردآوری شده است.

او افزود: 50 آمفی تئاتر را در 23 استان‌ کشور شناسایی کرده‌ایم تا پس از بازسازی، تغییر کاربری داده شده و به سالن‌های سینما تبدیل شوند. تاکنون 15 مجموعه را تجهیز کرده‌ایم و تلاش‌مان بر این است که تا پایان دولت سیزدهم، بتوانیم بخش اعظمی از این آمفی‌تئاترها را به سینما تبدیل کنیم. آمار به روز فروش سینماهای سراسر کشور، بخش دیگری است که در این تارنما قابل مشاهده خواهد بود. در کنار این موارد، اخبار فنی لابراتورهای فیلمسازی و اطلاعات سینماداران نیز در تارنما درج خواهد شد. امیدوارم به واسطه مجموع این اقدامات، موسسه سینماشهر بتواند شعار "هر شهر یک سینما" را محقق کند.