گروه سینما و تلویزیون «هنرآنلاین»:سریال «پوست شیر» یکی از سریال‌های موفقی بود که سال گذشته در پلتفرم فیلم‌نت در سه فصل تولید و پخش شد.این سریال توانست حجم زیادی از مخاطبین شبکه نمایش خانگی را با خود همراه کند. به تازگی هم این خبر شنیده شد که قرار است اسپین‌آفی از این سریال تولید و پخش شود که جزییات آن چندان مشخص نیست.

این سریال با استفاده از حضور بازیگران خوب و قصه پرکشش و معمایی تونست در دل مخاطب جا باز کند و به عبارتی بعد مدت‌ها مخاطبان شبکه نمایش خانگی توانستند که یک قصه تمیز را از پلتفرم ببینند.

«پوست شیر» در جشن حافظ امسال توانست جوایز مهمی چون بهترین فیلمنامه و بهترین کارگردانی در بخش سریال را از آن خود کند. به دنبال این اتفاق ادعایی از جانب فیلمنامه‌نویسی مطرح شد که حواشی جدیدی را برای این سریال ایجاد کرده است.

photo_2023-09-30_13-36-40

مهدی نادری  فیلم‌نامه‌نویس و کارگردان با انتشار نامه‌ای مدعی شده که متن سریال «پوست شیر» کپی از فیلمنامه‌ای است که او با نام «دندان گرگ» چند سال قبل نوشته و به ثبت قانونی نیز رسیده است.

در بخشی از این نامه که نادری خطاب به جشن سالیانه حافظ نوشته شده اینطور آمده است: «آنچه در شب جشن حافظ به عنوان بهترین سریال نمایش خانگی و بهترین فیلمنامه و کارگردانی به شما معرفی کرده‌اند، سریالی است تحت عنوان «پوست شیر» که کپی‌برداری نعل به نعل و بدون اجازه از فیلمنامه‌ای است به نام «دندان گرگ» به نویسندگی اینجانب «مهدی نادری» که سال‌ها پیش ثبت قانونی شده و در اقدامی غیراخلاقی به یغما رفته است.

همچنین درپایان از انگیزه بیان این مطلب در این روزها گفت: «اینک نه‌تنها برای حق خود بلکه برای جلوگیری از تسری اینگونه اقدامات غیراخلاقی توسط دیگرانی که می‌پندارند می‌توانند چنین کاری را انجام دهند، سکوت خود را شکسته و وجدان جمعی را به داوری درباره رفتار کپی‌برداران و سازندگان سریال «پوست شیر» دعوت می‌کنم و منتظر روند قانونی و قضایی تا حصول نتیجه نهایی خواهم ماند. سپس در فضایی شفاف چنانچه نیاز باشد مستندات خود را نیز از این طریق ارایه خواهم کرد.»

این کارگردان همچنین اظهار داشت که مراحل قانونی را ماه‌ها است که آغاز کرده است و تصمیمش این بود که تا پایان این مراحل سکوت کند.

نادری همچنین به خبرنگار هنرآنلاین گفت: ترجیح می‌دهم مراحل طی شود و تا آن زمان نظر خاصی ندارم. امیدوارم که شفاف‌سازی شود و در زمان خودش حرف خواهم زد.

برادران محمودی هم طی تماس خبرنگار هنرآنلاین با آن‌ها، از گفتگو و اظهار نظر در این باره امتناع کردند.

با این تفاسیر گویا طرفین تصمیم به سکوت دارند و ترجیح می‌دهند پیش از طی شدن مراحل قانونی هیچ توضیحی به افکار عمومی و رسانه‌ها ارائه ندهند.

پیش‌تر ادعای مشابهی هم درمورد دیگر سریال‌های شبکه نمایش خانگی مطرح شده بود که از جمله آن‌ها می‌توان به ادعای کپی‌برداری سریال «جیران» از سریال«آهوی من مارال» اشاره کرد که البته طی مراحلی این ادعا کاملا رد شد.

باید منتظر ماند تا ببینیم که چه زمانی قفل سکوت طرفین این دعوا می‌شکند و نتیجه اقدام قانونی این مدعی چه می‌شود.