امیرعلی عموزاده مدیرکل اداره کل فرهنگ و ارشاد قم در گفت و گو با  هنرآنلاین، با اشاره به اینکه جشن مهر سینمای ایران در جذب مخاطب نقش موثری دارد افزود: کارکرد این مراسم و جشنواره‌هایی نظیر مهر سینما علاوه بر معرفی نخبگان باعث ایجاد شور و نشاط اجتماعی و ترویج استفاده از محصولات فرهنگی و هنری جهت پر کردن اوقات فراغت خانواده‌ها خصوصا نوجوانان و جوانان می‌شود.

وی ادامه داد: این برنامه‌ها در نهایت موجب انگیزه بیشتر جهت افزایش تعداد و تنوع آثار و همچنین ارتقای کیفیت تولیدات هنری و سینمایی خواهد شد و در نهایت استقبال و رضایت بیشتر مخاطبان را به دنبال خواهد داشت.

عموزاده گفت: بدون شک یکی از راه‌های ترویج و گسترش فرهنگ و هنر برگزاری رویدادهای جمعی و ایجاد رقابت سالم بین شرکت‌کنندگان برای شناسایی و معرفی افراد مستعد و نخبه است.

مدیرکل اداره کل فرهنگ و ارشاد قم در ادامه تاکید کرد: با این اوصاف برگزاری مراسمی مانند جشن مهر سینمای ایران در استان‌هایی که تاکنون کمتر شاهد این گونه مراسم بوده‌اند علاقه و اهتمام اهالی هنر جهت شرکت در زمینه‌های فعالیت‌های سینمایی مضاعف خواهد کرد و استعدادهای نوظهور به ویژه در رشته‌های فنی را به جامعه سینمایی معرفی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه استان قم از جمله مراکزی بود که در اغتشاشات سال گذشته و حجم سنگین تبلیغاتی مسموم و فضای ملتهب آن زمان به بهترین شکل ممکن اقدام به برگزاری اولین دوره جشنواره مهر سینما در استان کرد یادآور شد:: این مراسم در بالاترین سطح ممکن و با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان سینمایی و تعدادی از مدیران سازمان سینمایی و نیز مسئولان استانی در میان استقبال خوب اهالی رسانه برگزار و بازخورد رسانه‌ای بسیار گسترده‌ای را در پی داشت.

به گفته وی امسال نیز اهتمام اداره کل استان بر این است که این مراسم با بهره‌گیری از تجربیات سال گذشته با شکلو سیاق بهتری اجرا شود. به همین منظور تمهیدات و برنامه‌ریزی لازم با نظرات اعضای شورای سیاست‌گذاری انجام شده و فراخوان شرکت در جشنواره نیز در رسانه‌های جمعی منتشر و ثبت‌نام اولیه از سینماگران در رشته‌های مصوب در حال انجام است.