آیین تقدیر از عوامل برنامه تلویزیونی "سر سفره خدا"، ویژه‌برنامه سحرگاهی ماه مبارک رمضان، با هدف تشویق و اشاعه فعالیت در حوزه تربیت دینی کودک و نوجوان با حضور مهرداد باقری پبدنی، رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و محمد صادق باطنی، رئیس شبکه کودک و عوامل این برنامه تلویزیونی برگزار شد.

به گزارش هنر آنلاین، شهرام شکیبا، مجری تلویزیون، در آیین تقدیر از عوامل برنامه تلویزیونی «سر سفره خدا»، یکی از ماموریت‌های سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران را پرداختن به موضوع کودکان و نوجوانان خواند و گفت: برنامه سر سفره خدا طیف وسیعی از مخاطبان را داشت و به جزئیات آن نیز نگاه ویژه‌ای شده است.

وی افزود: این برنامه دغدغه یکساله‌ای است که در ماه مبارک رمضان به نتیجه می‌رسد.

محمدصادق باطنی، رئیس شبکه کودک در ابتدای این جلسه با بیان اینکه در کشور ما مساله‌ای مهمتر از ساختن هویت نسل جدید وجود ندارد، گفت: نسل جدید با بحران هویت مواجه است؛ اگر کسی به نسل ما پاسخی نمی‌داد جویای پاسخ نبودیم، امروز اما پاسخ سوالات خود را در فضای دیگری تهیه می‌کنند.

وی با بیان اینکه مساله دختران باید در برنامه‌های تلویزیونی برنامه‌ریزی شود، عنوان کرد: برای ورود به هویت کودکان باید برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد که نشانه‌های ورود به هویت کودکان تشکیل گروه‌های هواداران است و خاطره‌گذاری در اذهان نیز از دیگر نشانه‌ها است، چراکه کودکان در هر سنی با یک برنامه تلویزیونی خاطره‌سازی کرده‌اند.

مدیر شبکه کودک خاطرنشان کرد: برنامه سر سفره خدا خاطره چند نسل از روزه اولی‌ها است و این برنامه تلویزیونی به بخشی از آیین دین‌داری کودکان تبدیل شده که جای تقدیر دارد.

باطنی ضمن قدردانی از عوامل تولید برنامه تلویزیونی "سر سفره خدا"، گفت: سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران جزو فضاهایی است که موضوع کودک و نوجوان را به صورت دغدغه‌مند پیگیر است و با این سازمان تعاملاتی را در دستور کار داریم و میزبانی این سازمان از "سر سفره خدا" و در اختیار قرار دادن لوکیشن از جمله این تعاملات است.

وی افزود: امسال تئاتر تعاملی زنده را به نمایش گذاشتیم که در نوع خود بی نظیر است و واکنش‌ها در لحظه در شبکه شاد بارگذاری می‌شد و در دستور کار قرار می‌گرفت.

باطنی ادامه داد: این برنامه سال گذشته ۴۷ درصد مخاطب داشت و المان‌ها نشان می‌دهد مخاطبان آن امسال افزایش داشتند، همچنین تلوبیون آمار بازدید برنامه سر سفره خدا را ۳۳۰ هزار بازدید اعلام کرده و "ماه من" نیز ۱۲۹ هزار بازدید را به خود اختصاص داده است.

به گفته مدیر شبکه کودک، این برنامه تلویزیونی به زودی با ضبط جدید به روی آنتن خواهد رفت و صرفا یک برنامه مختص به ماه مبارک رمضان نخواهد بود.

زینتی: جذب نام "سر سفره خدا" شدم

ساقی زینتی، بازیگر، با حضور در این آیین گفت: اسم برنامه من را برای بستن قرارداد جذب کرد و از حضور در آن برکات معنوی زیادی را به دست آوردم.

وی افزود: کار با کودکان هیچگاه خسته کننده نبود و هم‌زمان روزها در شهرک سینمایی غزالی مشغول ضبط فیلم بودم و شب‌ها در برنامه "سر سفره خدا" حاضر می‌شدم.

این بازیگر خاطرنشان کرد: بسیار خوشحالم که این برنامه تلویزیونی تداوم خواهد داشت و شادی مردم را رقم می‌زند.

"سر سفره خدا" میزبان مخاطبان وفادار بود

یاسر غفاری، تهیه کننده و کارگردان برنامه "سر سفره خدا" نیز با حضور در این جلسه اعلام کرد: امیدوارم بتوانیم از فضایی که در اختیار ما گذاشتند در آینده و در برنامه‌های دیگر نیز استفاده کنیم.

وی افزود: این برنامه مخاطبان وفاداری دارد و ما نیز به آنان وفادار خواهیم بود، در این برنامه با دریافت پیامک‌ها کودکان بسیاری را به عنوان تماشاچی دعوت کردیم و نام بسیاری از آن‌ها را نیز خواندیم.

این تهیه کننده اعلام کرد: به کودکان کشور این نوید را می‌دهم که در فصل جدید برنامه منتظر اتفاقات بسیار متنوع باشند.

افتتاح باغ رسانه کودک و نوجوان در سال جاری

باقری، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز در این جلسه حضور یافت و گفت: یکی از مخاطبان برنامه "سر سفره خدا" بودم، لذا ضرورت دارد از کسانی که حال مخاطبان و کودکان را خوب می‌کنند، تقدیر به عمل آید.

وی با تاکید بر اینکه این سازمان طی دو سال اخیر در پی همراهی مخاطبان نوجوان است، عنوان کرد: هویت یک مساله مهم است و برآنیم عرصه حقیقی و عرصه مجازی و رسانه را به یکدیگر گره بزنیم که ماحصل این امر و رفت‌وآمدها چنین برنامه‌ای شد و اکنون شهر امید را شاهد هستیم.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران خاطرنشان کرد: امیدواریم امسال در راستای تعاملات و دغدغه‌هایمان باغ رسانه کودک و نوجوان را افتتاح کنیم.

در پایان این جلسه از تمامی عوامل این برنامه تلویزیونی با اهدای لوح تقدیر قدردانی شد.

و به کوثر حیدری، بازیگر خردسال این برنامه ضمن اهدای لوح تقدیر، کاریکاتور اهدا شد.