جواد انصافی بازیگر پیشکسوت تئاتر و تلویزیون درباره شخصیت نوستالوژیک عبدلی گفت: کار اصلی من نمایش سیاه‌بازی است. در یک برهه‌ای بحث می‌شد که دارید سیاه‌ها را مسخره می‌کنید و مشکل ایجاد شده بود. ما هم دیدیم تلویزیون حساسیت نشان می‌دهد؛ این شخصیت سیاه را سفید کردیم و اسم آن را نیز عبدلی گذاشتیم. ارباب را نیز به اوستا تغییر دادیم و در نمایش سیاه‌بازی مبارک و ارباب به عبدلی و اوستا تبدیل شدند.

وی ادامه داد: مردم حس می‌کردند که عبدلی را می‌شناسند و او جدید نیست با او ‌همذات‌پنداری کردند. هنوز هم که هنوز است عده ای مرا با عنوان عبدلی می‌شناسند و در خیابان عبدلی صدایم می‌زنند.

این بازیگر درباره نمایشی شدن آیین‌های نوروزی گفت: من تعدادی کتاب درباره نوروز، چهارشنبه سوری و شب یلدا دارم که پژوهش علمی شده و در انتهای کتاب نمایش سیاه بازی آن نیز قرار دارد. نمایش هایی که روی صحنه اجرا شده و برای مخاطب بزرگ سال و کودک متناسب است.

بازیگر سریال محله باصفا چیدن سفره هفت‌سین را با پشتوانه علمی دانست و توضیح داد: چیدن سفره هفت سین نوبت دارد؛ اولین سین که سر سفره می‌گذاریم سنجد است چراکه سنجد نماد اندیشیدن و تفکر است. بعد از آن سیب را می‌گذاریم که نماد سلامت جسم است.