خبرگزاری هنرآنلاین؛  برنامه معلی مصداق یک کار خوب رسانه‌ای است زیرا: سرگرم‌کننده است و قواعد کار تلویزیونی را به خوبی رعایت می‌کند. با اینکه طنز و شادی تقریبا در تمام لحظات آن جریان دارد به سمت خط قرمزهایی نظیر لودگی و شکستن حریم‌ها نمی‌رود. شوخی داورها با هم و با مجری برنامه به نحوی است که صمیمیت آن همواره‌ غلبه دارد. همچنین دقت نظر در انتخاب و پخش اجراها به گونه‌ای است که می‌شود حساسیت در حفظ حریم مجلس اهل بیت را در آن دید.و مهمتر از همه اینکه هدفش را به شیوه‌ای درست و غیرشعاری پیش می‌برد. حتی وقتی یکی از داوران صراحتا درباره تاسیس الگوی شادی دینی صحبت می‌کند، این نکته وصله نچسبی نمی‌شود زیرا مخاطب درجات بالاتری از این امر را در خود برنامه لمس می‌کند.. تماشای حسینیه معلی در این روزها به همراه خانواده یک تجربه رسانه‌ای شیرین است که می‌توان با آن خندید، اشک ریخت، به وجد آمد و در هر حال از آن لذت برد. ‌همچنین اتمسفر دلنشینی را برای کمک به شکل‌گیری هویت دینی فرزندان فراهم کرد.

️حسینیه معلی هدف و مخاطب مشخصی دارد که کاملا مشخص است. بنابراین مخاطب اصلی آن مردم دین‌مدار (در مقابل سکولار) هستند که اکثریت قریب به اتفاق مردم ایران را تشکیل می‌دهند و به نظر می‌رسد در این میان سعی شده حتی الامکان تمامی سلیقه ها، اقشار و قومیت ها در نظر گرفته شوند.

پانویس۱: این برنامه همچنین نشان داد که معروف بودن چگونه می‌تواند در خدمت یک هدف بالاتر قرار بگیرد و یک نمونه عینی از شهرت خوب است.

پانویس۲: با توجه به مواضع میثم مطیعی درباره برخی از انواع مداحی موضع دیشب او بسیار ضروری و شاید قدری دیرهنگام بود.

محمدعلی عبدالهی