"گروه رادیو و تلویزیون هنرآنلاین": «آزرم» نام مستندی 100 قسمتی است که ازشبکه افق روی آنتن رفت. آزرم براساس مستندات و تصاویر آرشیوی دیده نشده حوادث پیش و پس از انقلاب را روایت می کند.تیم پژوهشی این مستند زیر نظر بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کار می کند. تیمی که بیش از ۱۰ نفر و زیر نظر یحیی نیازی نویسنده و پژوهشگر کتاب های حوزه دفاع مقدس مشغول به کار هستند، از این حیث کار پژوهشی بسیار متقنی شکل گرفته است.

«داوود مرادیان»، کارگردان مستند «آرزم» در گفت وگو با اشاره به جزئیات این مستند می گوید: «آرزم» در عین اینکه به شخصیت پردازی در مرکز روایت توجه دارد اما خرده روایت نیست و با قاعده دانای کل روایت را جلو می برد. لذا می تواند در عین قصه گفتن به صورت همزمان در دو مکان روایی قرار گیرد و اسناد ارائه کند حتی پیش دستانه به مخاطب اطلاعاتی بدهد که او را در زمان روایت به جلو برده و به بیش آگاهی برساند.مستند آرشیوی خود به خود خلاقیت است. چراکه سراغ موضو بدیع ، اسناد و تصاویر کمتر دیده شده رفتن با قصه گویی جذاب که از همه مهمتر است منجر به جذب مخاطب می شود.جذابیت در قصه گویی است.این فرض که ما حرف حق را می زنیم به ساده ترین حالت هم می زنیم حالا هرکس شنید بشنود هرکس نشنید نشنود ساده لوحی است. ساده انگاری است. ایدئولوژی تا به هنر تبدیل نشود،ماندگار نمی شود.

وی افزود: عمده تولیدات قصه گویی که حقیر هم ساختم توفیق خوبی داشتند. سلاح ایرانی از هیچ شبکه اصلی پخش نشد که این به دلیل ضعف ادراک مدیران شبکه های سیماست. این مستند با اینکه تاکید مدیر صداوسیما را داشت برای پخش از شبکه های اصلی تا امروز از هیچ شبکه اصلی پخش نشده اما روی اینترنت بیش از یک و نیم میلیون مخاطب گرفته و مطلعان معتقدند مخاطبانش بیش از اینهاست. این یعنی مستند سلاح ایرانی به موضوعی پرداخته که عطش دیدن آن در جامعه وجود دارد. خب نظیر این مستند به صورت قصه گو درباره سلاح کمتر تولید شده بود.