به گزارش هنرآنلاین به نقل از مهر، سیدعباس عظیمی مدیر موزه و مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی درباره صحت شایعات و تصاویر منتشرشده در فضای مجازی مبنی‌ بر تصرف و تخریب سنگ فرش پارکینگ اختصاصی این مجموعه توسط شهرداری، بیان کرد: متاسفانه مجموعه پارکینگ اختصاصی برج آزادی که بیش از ۱۵ سال در اختیار مجموعه بوده، فعلاً تحت عنوان تغییر کاربری از مدیریت این مجموعه خارج شده و مباحث مطرح شده در این زمینه صحت دارد.

عظیمی تأکید کرد: اگر این ماجرا به همین شکل ادامه پیدا کند، تاثیر جدی بر فعالیت‌های مجموعه تا حد تعطیلی کامل خواهد داشت. موضوعی که باید برای برونرفت از آن سریعاً متولیان امر چاره‌اندیشی کنند. به هیچ عنوان قصدی برای مصاحبه و گفتگو درباره این اتفاق نداشتم اما با توجه به تصاویری که در فضای مجازی منتشر شده، این توضیح را می‌دهم که این اتفاق روی داده، در حال پیگیری هستیم و به محض انجام مذاکرات کامل با مدیران شهرداری و تصمیم‌گیری‌های نهایی در این زمینه، اطلاع رسانی لازم خواهد شد.

روزهای گذشته تصاویری از پارکینگ اختصاصی برج آزادی که در سال‌های اخیر در اختیار مجموعه بود، در فضای مجازی منتشر شده که شائبه تصرف و تخریب سنگفرش این محوطه را به بینندگان القا می‌کند. این در حالی است که خارج شدن مدیریت این محوطه از اختیار برج آزادی، باعث توقف فعالیت‌های گردشگری و فرهنگی هنری این مجموعه به واسطه دسترسی نداشتن شهروندان به پارکینگ خواهد شد و متاسفانه نزدیک‌ترین پارکینگ عمومی از برج آزادی هم در محدوده استاد معین و حدود یک کیلومتر دورتر است.

در ابتدای سال ۱۴۰۰ هم در میدان آزادی توپ جنگی برای تحویل سال نو شلیک و موجب وارد آمدن آسیب به ساختمان برج شد و بازتاب‌های انتقادی بسیاری در رسانه‌های داخلی و خارجی داشت. تصرف پارکینگ دومین چالش جدی این مجموعه فرهنگی در سال جدید محسوب می‌شود.