به گزارش هنرآنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، نمایش «گنجشکک اشی‌مشی» که از تولیدات مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پروروش فکری کودکان و نوجوان در سال ۱۳۷۷ است در قالب طرح «نمایش‌نما» از روز چهارشنبه ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ در پایگاه مجازی کانون به نشانی th.kpf.ir اکران خواهد شد.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: گنجشکک اشی‌مشی، با وجود تذکرها و توصیه‌های دیگر پرندگان برای دوری از آدم‌ها، تصمیم می‌گیرد به آدم‌ها نزدیک شده و با آنها دوست شود. در راه، خاری که به پایش رفته را به نانوا می‌دهد، برای گاو پیرزن علف می‌برد، شاخه گلی را به عروس و داماد هدیه می‌دهد اما بی‌توجهی و روزمرگی آدم‌ها سبب عدم توجه مردم به گنجشکک می‌شود. گنجشکک سرخورده و دلشکسته از حرف دوستانش و عمل اشتباه آدم‌ها تصمیم می‌گیرد مردم را متوجه رفتار نامناسب‌شان بکند. انگشتر عروس را برداشته و برای شکایت پیش کدخدای ده می‌رود، غافل از اینکه ... .

عقیل گلزار، شیوا ابراهیمی، نسیم امیرخسرو، شراره سلیم‌بیات، کینوش ایزدی، مهروش جعفرقلی‌زاده، زهرا مسجدی، سهیلا جوادی، شقایق عشقی، مریم رستمی‌وند، آنا نمکچیان و زهرا شیرزاد بازیگران و عروسک‌گردان‌های این نمایش به‌شمار می‌روند.

همچنین زنده‌یاد بیژن نعمتی‌شریف طراحی و ساخت عروسک و ماسک، عادل بزدوده طراحی صحنه، حسن دادشکر طراحی نور، ساقی کوثری طراحی و دوخت لباس و بهزاد غریب‌پور طراحی پوستر و بروشور نمایش «گنجشکک اشی‌مشی» را برعهده داشته‌اند.

زنده‌یاد آندره آرزومانیان آهنگساز، داوود کیانیان مشاور کارگردان، مرتضی طاهری دستیار کارگردان، حسن دادشکر مدیر تولید، طاهره موسویان منشی صحنه و تارا دادشکر مدیر صحنه این نمایش بودند.

اشعار این نمایش از ماندانا جعفری است و نامدار گونه‌فراهانی به عنوان مسئول نور، محمدرضا شاملوفرد به عنوان مسئول صدا، خدیجه مهدوی به عنوان روابط عمومی و محمدرضا شاملوفرد، علیرضا حسین‌پور و عادل بزدوده به عنوان سازنده و اجرای دکور با نمایش «گنجشکک اشی‌مشی» همکاری کرده‌اند.