سرویس تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه چاپ و نقاشی‌های سپیده صیاد دریابخش جمعه نوزدهم خردادماه در گالری دارگون افتتاح می‌شود.

در این نمایشگاه که "پوست انداختن" نام دارد، سپیده صیاد دریابخش 31 اثر خود را به نمایش درمی‌آورد.

این هنرمند در بیشتر آثار خود بر روی به تصویر درآوردن پرتره‌ها تمرکز کرده است که هر کدام با رویکردی متفاوت بیان‌گر دریافت‌های هنرمند از فضای پیرامونی او هستند.

سپیده صیاد دریابخش

در استیتمنت این نمایشگاه آمده است: "ما می‌میریم، هر روز و هر ساعت و هر دقیقه می‌میریم و آدم دیگری می‌شویم، این مرگ و زایش هر دقیقه‌ای نه چیزی استعاری است نه پنهان است اما ما نمی‌بینیمش. درست مثل وقتی که روشن خاموش شدن‌های یک لامپ را حس نمی‌کنیم و نوری پیوسته از آن می‌بینیم. درست مثل وقتی که تغییر ساحل را بر اثر موج‌ها نمی‌فهمیم.

ما برای خودمان و برای دیگران کلیتی هستیم پیوسته و بی‌تغییر با خرده سایش‌های در چهره از گذر سالیان، تکه‌ای سخت از جهان که سر جایش نشسته تا بمیرد و نیست شود. تا مرگ تکلیف این خیال پیوسته از ما را روشن کند اما واقعیت این طوری نیست.

ما تغییر می‌کنیم، زیر این پوست که مثل کیسه‌ای پوشانده‌مان تغییر می‌کنیم. این تغییر فقط چاق و لاغر شدن، سفیدمو شدن، پیر شدن بافت‌ها و مچاله شدن اندام‌ها نیست، تأثیر جاذبه بر سلول‌ها که همه چیزی را پایین می‌کشد و بعد از متوقف شدن ترشح هورمون‌های رشد حتی قدمان را کوتاه می‌کند.

ما تغییر می‌کنیم، آدم‌های دیگری می‌شویم، با اعتقادات و نیازها و خواست‌های دیگری و آن‌قدر این تغییر بدیهی و بی علامت است که خودمان هم باورش نمی‌کنیم. ما باور نمی‌کنیم در طول یک زندگی که در مقیاس عمر جهان یک لحظه هم نیست، آدم دیگری می‌شویم، ما که فراموش می‌کنیم در هجده سالگی در سی و هشت سالگی یا در شصت و هست سالگی چه آدمی بودیم و امروز چه جور آدمی هستیم."

سپیده صیاد دریابخش

این نمایشگاه تا بیست و چهارم خردادماه از ساعت 17 تا 21 میزبان علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی است.

گالری دارگون در خیابان شریعتی، خیابان کوشا، خیابان بدیعی، بن‌بست بشردوست، پلاک 14 واقع شده است.