به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی دفترهنرهای تجسمی، "مجسمه سازی معاصر: رویکردها، مسئله‌ها، نمونه‌ها" عنوان نخستین درسگفتار همایش بین المللی هفتمین دوسالانه مجسمه سازی تهران است که حمید سوری؛ پژوهشگر، مدرس و منتقد هنر در این درسگفتار درباره مسائل مجسمه سازی معاصر سخنرانی می‌کند.

این درسگفتار ساعت 10 تا 12 و 13 تا 15 در دو چهارشنبه متوالی 27 اردیبهشت و سوم خردادماه در سینماتک موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می‌شود و علاقه مندان می‌توانند در این برنامه شرکت کنند.

هفتمین دوسالانه ملی مجسمه سازی تهران با تم «وضعیت» از سوی دفتر هنرهای تجسمی با همکاری انجمن هنرمندان مجسه ساز ایران و موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر شهریور و مهرماه امسال در موزه هنرهای معاصر تهران برگزار می‌شود.

همایش بین‌المللی هفتمین دوسالانه مجسمه‌سازی معاصر تهران با هدف گسترش افق‌های اندیشگی دوسالانه، کمک به تبیین درونمایه، و گشودن منظرهای نو در حوزۀ پژوهش و آموزش مجسمه‌سازی کشور، در قالب تعدادی درسگفتار، ‌نشست‌، همایش، نمایش فیلم و انتشار کتاب طراحی شده است. این همایش در راستای سیاست‌های کلی دوسالانه هفتم مبنی بر افزایش بازه زمانی فعالیت اندیشگی دوسالانه، حفظ پویایی جامعه هنری در ارتباط با دوسالانه، و کار نظری ماندگار، در محدوده زمانی از اعلام فراخوان آغاز شده و تا پایان دوسالانه تداوم خواهد داشت تا به برقراری پیوستگی معنایی دوسالانه کمک کند.