سرویس تجسمی هنرآنلاین: بهزاد بزرگی که نمایشگاه آثارش با عنوان "دختران سرزمین فیروزه" در گالری والی برپاست به هنرآنلاین گفت: من از نه سالگی نگارگری کرده‌ام و از شاگردان استاد محمد تجویدی بوده‌ام و امسال 36 سال است که من نقاشی ایرانی کار می‌کنم.

او ادامه داد: در این 4 یا 5 سال اخیر نگارگری یا به قولی مینیاتور ایرانی برای من دیگر لذت‌بخش و ارضاء‌کننده نبود و تصمیم گرفتم کمی مسیر کارهای خود را تغییر دهم.

این هنرمند نقاش گفت: من سعی کردم رویکردم در نگارگری به گونه‌ای رقم بخورد که هم این آثار برای خودم باشند و هم در وجهی معاصرتر بتوانم این آثار را به نمایش در بیاورم.

بزرگی گفت: من پیش از این مجموعه و یک سری دیگر کار شروع کرده بودم که بر اساس نقش برجسته‌های مکتب اصفهان بود؛ اما به دلایلی آن کار به شکلی به این آثار ختم شدند که خود قالب یک مجموعه مجزا را به خود گرفت و من در نهایت 10 عدد از آن‌ها را به نمایش در آورده‌ام.

او اظهار داشت: من بعد از این که خواستم قالب این مینیاتورها را تغییر دهم به فضای آبستره‌ای می‌اندیشیدم که در آن بافت و تکسچر هم وجود داشته باشد و سعی کردم که چنین فضایی را به وجود بیاورم و اجرا کنم.

این هنرمند نقاش گفت: استفاده از تضاد رنگی و استفاده از رنگ‌های خام و مکمل‌های رنگی در این نقاشی‌ها وجوهی را ایجاد کرده است که در آن در ابتدا رنگ، چشم مخاطب را جذب کند و بعد پرسوناژها خود را می‌نمایند که این اتفاق بر وجوه معاصر این نقاشی‌ها افزوده است.

بزرگی گفت: قصد دارم این رویکرد در مواجه با مینیاتور ایرانی را ادامه بدهم و مجموعه‌ای را طراحی کرده‌ام که امیدوارم این آثار را بتوانم  در فضایی جدید خلق کنم.

نمایشگاه نقاشی‌های  بهزاد بزرگی با عنوان "دختران سرزمین فیروزه" تا 26 اردیبهشت در گالری والی به نشانی میدان ونک، خیابان خدامی، پلاک 72 به نمایش در می‌آید.