سرویس تجسمی هنرآنلاین: شقایق رئوفی که نمایشگاه "خیرگی" را در گالری "هپتا" نمایشگاه‌گردانی کرده است به هنرآنلاین گفت: حدود شش یا هفت ماه پیش من برای اولین بار به سراغ سه تن از دوستانم ثمانه فاطمی، لادن حاجی‌بابا و آگرین لطف‌الله‌زاده رفتم که ما با هم تجربه برگزاری نمایشگاه گروهی داشتیم و من قصد این بود که با این گروه بتوانیم درباره مسئله "حریم خصوصی" آثاری را خلق کنیم.

او ادامه داد: مسئله "حریم خصوصی" به عنوان زمینه یک اثر سال‌ها در ذهن من بود و شاید ترم‌های دوم و سوم دانشگاه بودم که قصد داشتم در این باره آثاری خلق کنم؛ اما هیچ وقت انسجامی به وجود نمی‌آمد که بتوانم بر روی این موضوع توجه ویژه‌ای داشته باشم و به صورت انفرادی روی آن کار کنم.

این نمایشگاه‌گردان گفت: از طرفی دوست داشتم نظر دیگر هنرمندان را هم درباره این موضوع بدانم و فقط به نگاه خودم بسنده نکنم، چرا که شکل وسیع‌تری پیدا می‌کرد و به نظر در این نگاه وسیع می‌توان معناهای بیشتری را جستجو کرد.

رئوفی گفت: قبل از شروع این پروژه می‌دانستم تکنیک، سبک کاری و مدیوم‌های که این هنرمندان در آن تجربه می‌کنند با یکدیگر فرق دارد و به همین نسبت از این تنوع خوشم آمد و از آن استقبال کردم.

او اظهار داشت: زمانی که مسئله "حریم خصوصی" مطرح شد، هریک از دوستان ایده‌ای داشت چرا که موضوع "حریم خصوصی" موضوع و ایده وسیعی بود تا این که ما این موضوع را آن قدر جزئی کردیم که در نهایت به یک نقطه مشترک رسیدم تا هرکدام نخواهد به مسیری که دلش می‌خواهد برود و شرایطی به وجود بیاید که هیچ خط مشترکی میان آثار وجود نداشته باشد.

این نمایشگاه‌گردان گفت: در واقع ما به این مسئله فکر کردیم که باید به موضوعی برسیم که به همه ما متناسب با مدیا و تکنیک‌مان یک دید مشترک بدهد و در نهایت به مفهوم "خیرگی" رسیدیم.

رئوفی گفت: در "خیرگی" یک نوع زل زدن و تحت تماشا قرار گرفتن وجود دارد که از نظر سوژه و ابژه می‌تواند جای هر چیزی تغییر کند اما کل کانسپت و زمینه شکل‌گیری نمایشگاه بر پایه همین عنوان شکل گرفت.

او بیان کرد: در واقع رویکرد ما در بسیاری از این آثار به سمت نقد نقض حریم خصوصی رفت. به عنوان یک پارادوکسی که جای خالی آن احساس می‌شود و با این وجه متضاد در واقع به دنبال وجود آن بودیم.

این هنرمند گفت: به جز آثار خودم در این نمایشگاه آثاری از شهره افضلی، نیما جمالی، لادن حاجی‌بابا، داریوش شاملو، سمانه فاطمی، آگرین لطف‌الله‌زاده و ملودی هژبر سادات ارائه شده است.

لازم به یادآوری است؛ نمایشگاه گروهی "خیرگی" تا 30 فروردین همه روزه از ساعت 16 تا 20 در تهران، خیابان کریم‌خان زند، خیابان ایرانشهر، ضلع غربی پارک هنرمندان، بن‌بست نیکو‌شهر، شماره 3، طبقه همکف؛ میزبان علاقمندان به هنرهای تجسمی است.