سرویس تجسمی هنرآنلاین: فرهاد آذرین؛ مدیر گالری آتبین درباره رویکردها و نمایشگاه‌های این گالری در سال 96 به هنرآنلاین گفت: ما بنا بر سیاست هفده ساله گالری سعی کردیم که با هنرمندان جوان  همکاری کنیم. زمانی که ما این سیاست را در پیش گرفتیم فضای در خوری برای آرتیست‌های جوان وجود نداشت.

او ادامه داد: خوشبختانه این فضا همه‌گیر شده است و تقریبا بیشتر گالری‌ها به این فضا روی آورده‌اند که البته این اتفاق خوشایند و خوشحال کننده‌ای است.

مدیر گالری آتبین گفت: با توجه به این اتفاق ما فکر کردیم که فصل جدید را با مجموعه از کارهای ناصر اویسی آغاز کنیم که به اجازه خودشان و به واسطه‌ای از آمریکا به ایران منتقل شده است.

آذرین گفت: این مجموعه، آن دست از آثار آقای اویسی است که ابعاد کوچک‌تری دارند و بیشتر بر روی مقوا شکل گرفته است.

او اظهار داشت: این آثار که برای دوره‌های مختلف هنری این هنرمند است به دلیل نوع و شکلی که دارد با قیمت مناسب‌تری ارائه می‌شود تا افراد بیشتری بتوانند آن‌ها را خریداری کنند و من فکر می‌کنم این ایده جالبی باشد.

مدیر گالری آتبین گفت: ما اردیبهشت را با این نمایشگاه آغاز می‌کنیم و در این ماه دو نمایشگاه از دو هنرمند جوان خواهیم داشت که برای نخستین بار از طریق گالری معرفی می‌شوند و تا به حال با ما همکاری نداشتند.

آذرین گفت: بعد از این هم برای برگزاری نمایشگاه گروهی با ماهیت چاپ سیلک اسکرین آماده می‌شویم که به نظر می‌رسد برنامه برگزاری آن به بعد از ماه مبارک رمضان و در تیرماه کشیده شود چرا که به نظر می‌رسد زمان مناسب‌تری برای برگزاری نمایشگاه است.

او گفت: این اتفاق شاید به عنوان یک رویه مثبت در گالری باشد که در سال‌های گذشته هم مورد اقبال قرار گرفته است هر چند برگزاری آن مشکلات فراوانی در پی دارد اما ما امیدواریم که امسال نیز بتوانیم چند نمایشگاه گروهی خوب برگزار کنیم.

مدیر گالری آتبین گفت: در تعطیلات نوروز ما از فرصت بهره بردیم و برای خوشحالی خودمان تعمیرات و رنگ‌آمیزی را در محیط گالری انجام دادیم. من خوشحالم که گالری مرکزیت خود را پیدا کرده و به فضایی خاطره‌انگیز برای افراد زیادی بدل شده است. بنابراین اتفاق ما قصد نداریم محل گالری را تغییر دهیم.