سرویس تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه "پَختِستان" روز گذشته 18 فروردین‌ماه در گالری شیرین افتتاح شد. نمایشگاهی با مدیا‌های مختلف هنری که ذیل یک مجموعه قرار گرفته‌اند. گلبرگ برزین که پروژه "پَختِستان" را کیوریتوری کرده است در این باره به هنرآنلاین گفت: آثار حاضر در این پروژه انتخابی نیستند و کل این پروژه از نقطه صفر آغاز شده است.

او ادامه داد: در حقیقت کتابی با عنوان "پَختِستان" که کتابی قدیمی و مربوط به 150 سال پیش است و "ادوین ابوت" نویسنده آن بوده مبنای این پروژه قرار گرفت و هنرمندان از حوزه‌های مختلف هنر تجسمی پروژه‌های خود را که بر اساس این کتاب بود مطرح کردند.

کیوریتور این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه در واقع حاصل یک کار گروهی است که همه در کنار هم انجام دادند و آن چه که قصد من از برپایی این نمایشگاه بود، آن است که کل این آثار در حقیقت یک اثر محسوب شود.

برزین گفت: در این نمایشگاه از ویدئو آرت و ویدئو پرفورمنس تا اینستالیشن، نقاشی و مجسمه وجود دارد که نتیجه مشترکی است که هر یک از هنرمندان از این کتاب دریافت کرده‌اند.

او اظهار داشت: این کتاب علیرغم این که برای 150 سال پیش است اما فضایی به شدت مدرن را به تصویر می‌کشد و از این منظر کتاب حائز اهمیتی است.

کیوریتور نمایشگاه "پَختِستان" گفت: در این نمایشگاه هشت هنرمند در کنار یکدیگر کار کردند. وجید امینى، امیر پوستى، گلنوش حشمتى، فرشاد خواجه‌نصیرى، پدرام صادق‌بیکى، امیربهادر فلاحتى، مریم کشمیرى، علیرضا کى‌منش هنرمندان حاضر در این پروژه هستند.

پروژه "پختستان" با هنرگردانی گلبرگ برزین تا پایان فروردین‌ماه در گالرى شیرین واقع در خیابان سنایی،  کوچه سیزدهم ، پلاک 5 میزبان علاقمندان به هنرهای تجسمی است.