به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی برج آزادی، مجسمه‌های متحرک الهام گرفته شده از مجسمه فایبر گلاس است که با کار کردن لباس‌های مخصوص که قاب فایبر به خود می‌گیرند و انجام گریم تخصصی با مواد ترکیبی ساخته شده‌اند.

این سبک مجسمه متحرک فقط موجود در ایران است که در حضور دبیر کل بازدید کننده یونسکو و فرانسه در پایتخت نمایشگاه بین المللی به اجراء گذاشته شد و نمره الف را کسب کرده‌اند.

این مجسمه‌های متحرک برای معرفی شخصیت‌های برجسته، اسطوره‌ها و قهرمانان تاریخ ایران و نیز فرهنگ سازی و ترویج رفتارهای صحیح فرهنگی از جمله کتابخوانی ساخته شده‌اند.

در این نمایش قرار است مجسمه شخصیت‌های رودکی، ستارخان، مارکوپولو و مرد بارانی به اجرای نمایش بپردازند.

ویژه برنامه نوروز با آزادی، از 2 تا 12 فروردین در مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی برگزار می‌شود.

رادیو نمایشگاه نوروزی در برج آزادی

رادیو نمایشگاه نوروزی به همت شرکت آرمان شهر فردا و با هنرمندی مجموعه ایرانم و با همکاری رادیو فرهنگ، در قالب ویژه برنامه "نوروز با آزادی" در مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی برپا می‌شود.

اجرای نمایش زنده رادیویی با هنرمندی هنرمندان رادیو فرهنگ، برگزاری مسابقه و اهدای جوایز مجموعه نفیس گردشگری ایرانم، اجرای قطعات شهر و موسیقی، مصاحبه با مسئولین و بازدیدکنندگان از برج آزادی و نمایشگاه، گزارش خبری و پوشش خبری رادیو نمایشگاه در برنامه رادیویی ایرانم از رادیو فرهنگ از جمله برنامه‌هایی است که در این رادیو نمایشگاه برگزار می‌شود.

رادیو نمایشگاه نوروزی به همت شرکت آرمان شهر فردا و با هنرمندی مجموعه ایرانم و با همکاری رادیو فرهنگ، در قالب ویژه برنامه "نوروز با آزادی" از 30 اسفند 1395 تا 13 فروردین 1396 در مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی برپا می‌شود.

ورک شاپ های هنری  ایام نوروز در برج آزادی برپا می‌شود

 در ایام نوروز تعدادی از اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های تهران، دانشگاه آزاد و جامع علمی کاربردی با بر پایی ورک شاپ نقاشی و طراحی، پتینه، ویترای، دکوپاژ، معرق کاشی و آیینه، کار برروی سفال، شیشه و چوب، سفال و سرامیک و مینا کاری در ویژه برنامه‌های " نوروز با آزادی" در مجموعه حضور و فعالیت خواند داشت.

ورک شاپ و نمایشگاه نقاشی" مدافعان حرم و وطن"، " رفتار شهروندی" و" آب و زندگی" به سرپرستی " زینب محرابی" و ورک شاپ پتینه، ویترای، سفالگری و سرامیک به سرپرستی " نسرین زرافشان " با تکنیک‌های آزاد، رنگ اکرولیک، پاستل، رنگ و روغن، کنته، آبرنگ و ...می‌باشد.

علاقمندان می‌توانند از 2 الی 12 فروردین از ساعت 9 تا 21 از این ورک شاپ های هنری بازدید کنند.