سرویس تجسمی هنر آنلاین: "من رییس‌جمهور ایرانم" عنوان کتاب عکسی است با موضوع ثبت نام کاندیداهای انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری ایران که توسط امیر نریمانی‌ عکاس خبری و مطبوعاتی‌  به همت انتشارات کتاب پرگار در قطع خشتی با فرمت سیاه و سفید در تیراژ 1000 نسخه آماده و به زودی روانه بازار خواهد شد.

کتاب در 197 صفحه شامل 96 قطعه عکس از 82 کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری است که در طول 5 روز مهلت قانونی نام‌نویسی (17 تا 21 اردیبهشت 92) در ستاد انتخابات وزارت کشور اقدام به ثبت نام کردند. این اثر با مقدمه‌ای از امیر نریمانی آغاز و با مقدمه‌هایی از محمدمهدی رحیمیان‏، دکتر مهدی محسنیان راد و دکتر ابوالحسن تنهایی با نگاهی به محتوای عکس‌ها، و بازخورد رسانه‌ای و جامعه‌شناسی همراه است.

در ادامه، مقررات شرکت در انتخابات طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ذکر و عکس‌ها با عکسی از کاندیدای ناشناس شروع و با عکسی از تریبون حاضر در وزارت کشور که محل اعلام اطلاعیه‌های ستاد انتخابات وزارت کشور است، با ارائه آماری از درصد مشارکت مردمی و تعداد آرای کاندیداهای نهایی شرکت‌کننده در فرایند رای گیری، به اتمام می رسد.

photo_2017-02-22_17-01-44

طبق آنچه مؤلف در مقدمه بدان اشاره کرده است چیدمان عکس‌ها بر اساس روز، ساعت و ثانیه حضور افراد به همراه معرفی کاندیداها شامل نام، نام خانوادگی، سوابق، اهداف و برنامه‌های‌شان است.

نریمانی تلاش کرده در کنار اطلاعات شخصی افراد و اهداف‌شان، اشاره‌هایی به سوابق کاندیداها بخصوص کاندیداهای شناخته شده‌تر داشته باشد تا مخاطب نگاه دقیق‌تری به عکس‌ها داشته باشد.

وعده‌های اغلب محال کاندیداهای ناشناس و حواشی 5 روز ثبت نام به جذابیت این کتاب افزوده است. حمایت از چند همسری‏، تبدیل ایران به مزرعه کشت سیب‌زمینی، کوبیدن و ساختن دوباره ایران و باز پس‌گیری کشورهایی که درگذشته از ایران جدا شده‌اند‏‎‏، در کنار وعده‌های اقتصادی، نظامی و ضدآمریکایی از جاذبه‌های دیگر این مجموعه مستند است که طبق آنچه در مقدمه آمده است، مؤلف تلاش کرده بدون هیچ قضاوتی و تنها در نقش راوی و شاهد بی‌طرف، آن را روایت کند.

در این مجموعه تلاش شده است عکس‌ها در کنار متن همراه، مورد خوانش قرار گیرد و مخاطب اطلاعات کافی جهت درک درست مفهوم عکس در اختیار داشته باشد. برخلاف اغلب کتب عکاسی که "عکس محور" هستند، در این مجموعه تلاش شده است توازنی بین عکس و متن ایجاد شود.