سرویس تجسمی هنر آنلاین: صبا اکبری  که این روزها نقاشی‌هایش در گالری بنیاد خیریه بهنام دهش‌پور به نمایش درآمده است به هنرآنلاین گفت: در همه آثار این نمایشگاه پرتره‌هایی از زنان وجود دارد که شکل بیرونی هویت زن در دنیای مدرن در آن‌ها لحاظ شده است.

وی ادامه داد: امروز همه زنان به دنبال یک نوع هویت مختص خود هستند و به دنبال من کیستم خود می‌گردند و من سعی کردم در شکل نهایی این آثار هویتی را به نمایش بگذارم که جنسی مشترک میان همگان داشته باشد.

این هنرمند نقاش گفت: من در فضاسازی آثارم به شدت از طبیعت بهره می‌گیرم و در بیشتر آثارم، حتی آثاری که وجوه سوررئالیستی آن بیشتر هستند هم می‌توان این بهره‌گیری را دید.

اکبری گفت: در طبیعت نوعی رشد، بالندگی و امید وجود دارد که من همواره به آن‌ها توجه داشتم و این المان‌ها در آثارم نیز مشهود هستند.

وی اظهار داشت: در این مجموعه من یازده اثر را به نمایش در آورده‌ام که در آن از تکنیک‌های ترکیبی استفاده شده و بیشتر کلاژ نقاشی است. برای این که فضای این آثار زنده‌تر باشد سعی من این بود که این تصاویر به عکس نزدیک باشند.

این هنرمند نقاش در مورد دلیل همکاری‌اش با بنیاد خیریه بهنام دهش‌پور گفت: امید به زندگی حلقه اتصال آثار من و ماهیتی است که این بنیاد دنبال آن می‌گردد. علیرغم این که بخشی از عواید فروش این آثار به بیماران مبتلا به سرطان اختصاص پیدا می‌کند اما همواره فضای این بنیاد فضایی پر از امید است و تلخی در آن وجود ندارد.

اکبری گفت: در حقیقت در این گالری که ترجیح می‌دهد فضای تلخ را از بین ببرد  هر اتفاقی مثل این نمایشگاه امید به زندگی را تقویت می‌کند.

نمایشگاه نقاشی‌های صبا اکبری تا 22 بهمن ماه در گالری بنیاد خیریه بهنام دهش‌پور واقع در خیابان شهید لواسانی (فرمانیه)، خیابان شهید جباریان (فروردین)، کوچه مسجدی، کوچه مرمری، پلاک 13 به برگزار می‌شود.