به گزارش هنرآنلاین، نمایشگاه ِ گروهی مولتی مدیا  با عنوان"جیغ ِ بنفش ِ مونش به ایسم های پلاک ۴" (۲) با گردآوری الهام زارع نژاد و با آثاری از فرشید پارسی کیا. ایلیا تهمتنی.سیامک تقی زاده.بابک حقی.مصطفا سون.کیوان مهجور.سیاوش مقیمیان.تهمینه منزوی. مرحوم هوشنگ ایرانی. شاهین نوروزی و رسول یونان جمعه ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ در گالری دنا افتتاح می‌شود.

در بخشی از استیتمنت این نمایشگاه  به قلم ِ الهام ِ زارع نژاد آمده است: "در این دوران ، گویی در اشکال و صداها و سکوتی موهوم از تداعیِ معانی سرگردانیم و قدرتِ مطلقِ عالمِ رؤیا و این  بازی پوچ و بی انگیزه‌ی ذهن، این سیرِ آفاقِ ذهن، سامانِ روح وروانمان   را در هم می‌کوبد تا به حل مشکل عمده‌ی زندگی نائل آید.سوررئال زیستن با صدای پُتکِ حقیقت در فرقِ روزها و بازگشتن به رئالِ روزمرگی... سیاهی شب‌ها و ستارگان و رمانیستمِ رویاها وشکستن آن‌ها و ایسم ها و ایسم ها ........

دنیای پر جنبش ما آکنده از صداهاست. خوشبختانه می​توانیم حواسمان را به صداهایی خاص معطوف کنیم و آن‌هایی را که خوشایندمان نیست، ناشنیده بگذاریم. شاید مقصودِ جان کیج در اثر (چهار دقیقه و سی ثانیه) که در آن پیانیست به مدت ٤ دقیقه و 33 ثانیه در برابر پیانو نشسته و هیچ چیز نمی​نوازد، نمایاندن همین نکته باشد. سکوت، شنوندگان را وا می​دارد تا متوجه تمامِ سر و صداهای محیط یا صداهایی شوند که خود پدید می​آورند و یا به تعبیری شنوندگان این قطعه را می​آفرینند.

این مجموعه با رویکرد صوت، سکوت و موسیقی گردآوری شده و در واقع می‌توانیم تأثیر این سه عنصر را بر روی آثار هنرمندان مشاهده کنیم. آنجا که موسیقی و شعر در فهماندن​احساسات کوتاه می‌آیند و در هنرِ خویش فرو می​مانند، نوبت نقاشی شروع می​شود،حس​ها در قابِ عکسی بسته می شوندو ... درست مثل بافت چند صدایی که در موسیقی گاهی ملودی​های متفاوتی را بداهه پردازی می​کنندوبه موسیقی بُعد می‌بخشند،مثل پرسپکتیودر نقاشی می​شود  هر خط، سببِ غنا و تعالی خطِ دیگر می​شود که در این میان سکوت نیز خود یک رَنگ است و هر کدام بر هر هنرمندی تاثیری متفاوت دارد. گاهی جیغ برای آن‌ها صوت است و گاهی شعر و گاهی فریادی دلخراش که گوشِ جهان را کر می​کند، گاهی کبودو دردناک، گاهی آبی و ملایم و گاهی گرم و شاد و طرب انگیز.

وبه هرسو، هنرمنداز هریک​از این‌ها که​تاثیر بگیرد​می​خواهد اثری خلق کند شاید برای ماندگاری خویشتن، که بتواند سکوتِ سنگینِ سوتِ پایان را ، به صوتِ خوشِ مانایی از خودش مبدل سازدبرای بازماندگان، مثلِ ثبت صدای ناله‌های مادرانِ فرزند از دست داده با صوتِ قاری‌ها مثل سکوتِ هر روزه​ی چشمانِ پردردِمردمانِ پریشانِ این شهر،مثلِ جیغِ رنگیِ​کودکانِ​بی​پناه مثلِ سکوتِ پیران و موسیقیِ جوانان، جوانانی که از خونشان لاله دمیده در هزاران عکس و نقاشی و ... ماندگارند...

کبود... غارِکبود می​دود،دست به گوش و فشرده پلک و خمیده، یکسره جیغی بنفش می‌کشد

آرام باش شط دوردست... آرام باش"

این نمایشگاه تا 25 بهمن در گالری دنا به نشانی خیابان طالقانی. سپهبد قرنی. کوچه سوسن. پلاک۴ ادامه خواهد داشت.