سرویس تجسمی هنرآنلاین:ولی محمدی که نمایشگاه "اسطوره‌های امروزی" را در گالری 26 برپا کرده در این باره به هنرآنلاین گفت: این نقاشی‌ها در حقیقت اسطورههای امروزی من هستند. در این نقاشیها تصویر آدمهای اطرافم و نسبت آنها با نقاشی را به تصویر کشیدهام.

وی ادامه داد: در هر کدام از این تابلوها میتوان اسطورههای خشم، انزوا، نفرت، صبر و در کل نماد آدمهایی که دیگر ارزش اسطورههای قبل را ندارند تماشا کرد. اسطورههایی که تاریخ مصرف دارند و این تاریخ مصرف داشتن به شدت مفهومی معاصر است که به آن توجه داشتهام.

این هنرمند نقاش گفت: در قسمتی که مربوط به مساله تصویری است، ماجرا فرق میکند. زیرا در بحث تصویر رنگ و فرم اهمیت پیدا میکند. در این شکل کشف لحظهای و کنشها و تصاویر در پروسه کاری اهمیت داشت و این پروسه موجب تغییر در برخی از تصاویر و در پس آن مفاهیم شده است.

محمدی گفت: همواره سعی میکنم با برگزاری هر نمایشگاه ضعفهای خود را پیدا کنم  و آن چه مدنظرم بوده و در آثار اعمال نشده را بفهمم و در یک برداشتی کلی سعی میکنم این ضعفها را در کارهای بعدی خود برطرف کنم.

وی اظهار داشت: بعد از ارائه این آثار  احساس میکنم که اگر این نقاشیهای بر روی بومهای بزرگتر در ابعاد دو در سه متر اجرا میشد اتفاق بهتری میافتاد و سعی میکنم این را در پروسه بعدی خود اعمال کنم. البته این اتفاق نیاز به یک جمعبندی دارد تا اتفاقی که قرار است ضعفی را بپوشاند خود مولد ضعف دیگری نشود.

نمایشگاه نقاشی‌های ولی محمدی با عنوان "اسطوره‌های امروزی" تا 3 آذرماه در گالری 26 واقع در فرمانیه شرقی، خیابان سلمان‌پور‌ ظهیر، شماره 26، واحد 3 میزبان علاقمندان به نقاشی است.