به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران، عبدالحسین مختاباد با اشاره به اینکه دوستان ما در سازمان زیباسازی تلاش مضاعفی در ارتباط با هنر شهری و پیوند هنر با شهر کردند، ادامه داد: این اتفاق چند فایده دارد، در مرحله اول بحث اقتصاد را در هنر تقویت می‌کند و باعث می‌شود تا جوانان حضور پررنگی در عرصه هنر داشته باشند، مجسمه‌سازان جوان ما آینده خوبی دارند و این باعث می‌شود تا به لحاظ روحی اتفاق خوبی در شهر شکل بگیرد. از سوی دیگر تزریق سرمایه درهنر است، بخصوص برای مجسمه‌سازانی که زحمت می‌کشند و آثارشان در سطح شهر دیده می‌شود.

او با تاکید بر اینکه در شهرداری تهران و بخصوص شورای شهر برای مسائل فرهنگی- هنری وقت زیادی صرف شده است، افزود: در طول این دوره همکاری خوبی بین شورای شهر، سازمان زیباسازی و شهرداری تهران شکل گرفته است.

به گفته این عضو شورای شهر همه تلاش می‌کنیم این اتفاقات در شهر تهران بیش از پیش دیده شود تا بتوانیم تهران را تبدیل به شهری فرح‌انگیز و هنری کنیم، شهری که در گوشه و کنارش مردم بتوانند از فضاهای فرهنگی، هنری و فضای سبز استفاده درخور داشته باشند.

مختاباد درباره آثار به نمایش درآمده در پنجمین دوسالانه مجسمه‌های شهری گفت: به نظرم 80 درصد مجسمه‌هایی که در پنجمین دوسالانه مجسمه‌های شهری به نمایش درآمده است، از کاربری‌های ویژه ای در فضای شهری برخوردار هستند. این اتفاق هنوز تازه است و در سال‌های آینده  شاهد اتفاقات بیشتری خواهیم بود.

او ادامه داد: هیات داوران باید نگاه نافذتری داشته باشند و بررسی بیشتری روی آثار کنند. باید ارتباط بین نگاه شهری و انتظاراتی که از شهر تهران به عنوان پایتخت جمهوری اسلامی که مبنایش یک شهر ایرانی و اسلامی است، میسر شود، یکی از نمادهای این جریان نیز مجسمه سازی است که امیدوارم به زودی به این اهداف برسیم.

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به این که جای مجسمه در تهران بسیار خالی است، افزود: ما هنوز دراین بخش در سطح شهر کمبودهای  زیادی داریم. تهران دو دهه از مجسمه سازی مغفول بوده است، پر کردن این فضا با توجه به حجم ساخت و سازهایی که در تهران شده نیازمند وقت زیاد و برنامه ریزی درست است.

مختاباد با اشاره به اینکه بهتر است زیباسازی یک مهندسی فرهنگی در سطح شهر تهران ایجاد کند، ادامه داد: ما در گوشه گوشه تهران باید با توجه به بافت فرهنگی و بافت مذهبی هر منطقه، برایش برنامه ریزی فرهنگی هنری داشته باشیم و این کار تنها از عهده سازمان زیباسازی بر می‌آید چرا که مجموعه‌ای در دست دارد که می‌تواند این مهم را  انجام دهند.

 او با تاکید بر اینکه من به عنوان یک شهروند دوست دارم، وقتی از خانه بیرون می‌آیم، نمادهای فرهنگی ایرانی و اسلامی را در گوشه گوشه خیابان‌های شهرم ببینم تا به من آرامش بدهد و پشتوانه فکری و تاریخ برای من باشد، گفت: امیدواریم دوستان این جریان را هر چه زودتر  شروع کنند و ما هم حمایت جدی از این امر خواهیم کرد. سازمان زیباسازی این توانایی را دارد که روی پای خود بایستد و ما هم قطعاً حاضریم در این راستا حمایت‌های لازم را داشته باشیم چرا که دراین زمینه دستمان باز است و محدودیتی نداریم.

گفتنی است؛ پنجمین دوسالانه مجسمه‌های شهری تهران به دبیری سید مجتبی موسوی از ۱۸ آبان تا ۵ دی‌ماه موسسه فرهنگی هنری صبا فرهنگستان هنر میزبان علاقمندان به هنر است.