سرویس تجسمی هنر آنلاین: پیمان مهدی‌زاده که این روزها نمایشگاه "فراسو" را در گالری سایه برپا کرده است، درباره آثار این نمایشگاه به هنر آنلاین گفت: بیشتر آثار در این نمایشگاه کاملا حسی شکل گرفته‌اند و از ضمیر ناخودآگاه برآمده‌اند. در واقع المان‌ها زمانی که شکل خاصی را در برخی از تابلوها پیدا کرده‌اند، آگاهانه به تصویر در آمده‌اند. این اتفاق زمانی رخ داد که من قصد داشتم کاراکتر و آبجکت‌های مشخصی را به دنیای آثارم وارد کنم.

وی ادامه داد: این آثار بیشترشان در روند شکل‌گیری یک فرم و جهت‌دهی به خطوط و به صورت ناخودآگاه به صورت المان‌هایی در آمده‌اند که همگی حاصل کشف لحظه‌ای هستند.

این هنرمند نقاش گفت: علایق کودکی من در بیشتر این نقاشی‌ها دخیل است. مثلا فضانوردان، ماشین‌ها و کلا المان‌های مدرنی که در این نقاشی‌ها وجود دارند همگی از دوران کودکی در ذهن من مانده و بر روی بوم با هم تلفیق شده و ماحصل‌اش در نهایت به این تابلوها ختم شده است.

مهدی‌زاده گفت: این آثار به لحاظ تکنیک اجرایی متنوع است و من در واقع می‌توان کارهایم را در سه بخش دسته‌بندی کنم. بخشی از این آثار با فرم خطی که متعلق به خود من است شکل گرفته است و در حقیقت نقاشی‌خط هستند. بخشی از این نقاشی‌ها در حقیقت تصویرسازی‌هایی هستند که در ساختاری روتین و مشخصتر شکل گرفتهاند و در نهایت بخش دیگری از این آثار آبستره هستند و به سمت فرم، بافت و رنگ و ترکیب آنها در شکلی انتزاعی حرکت کردهاند.

وی اظهار داشت: در اجرای بسیاری از این نقاشیها به دنبال اتود زدن نرفتم  و سعی کردم که خودم را درگیر این کار نکنم. بیشتر دوست دارم نتیجه کار را در پایان شکلگیری اثر ببینم حتی اگر تا آخرین لحظه نتوانم نتیجه کار را پیشبینی کنم. زمانی که احساس میکنم نقاشی به مرحله پایان رسیده کار را تمام میکنم. اگر هم احساس کنم هنوز نیاز به کم یا اضافه کردن دارد بیشتر به دنبال اصلاح میروم تا این که بخواهم تصویری را پاک کنم زیرا این پوشاندن خودش بخشی از اثر میشود.

این هنرمند نقاش گفت: دلیل انتخاب عنوان "فراسو" برای آثار این نمایشگاه به دلیل آن بود که بیشتر نقاشیها در حالتی فراتر از واقعیت شکل گرفته در ذهن انسان قرار داشتند انگار که المانها و نشانههایی از جهان دیگر وارد جهان نقاشی شدهاند و مهم بود که این اسم یک مناسبتی با کلیت نمایشگاه داشته باشد.

نمایشگاه نقاشی آثار پیمان مهدیزاده با عنوان "فراسو" تا سوم آذر در گالری سایه واقع در نیاوران، خیابان جمشیدیه، خیابان امیدوار، کوچه آقاخانی، شماره سه، میزبان علاقمندان به نقاشی است.