به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی دفتر هنرهای تجسمی، سید مسعود شجاعی طباطبایی؛ دبیر یازدهمین دوسالانه بین المللی کاریکاتور تهران با اعلام این خبر گفت: یازدهمین دوسالانه شامل سه بخش کارتون، کاریکاتور چهره و طراحی کاراکتر است که  بخش کارتون  به صورت آزاد و موضوعی خواهد بود.

شجاعی طباطبایی افزود: این دوسالانه تنها مسابقه ای است که بخش طراحی کاراکتر در آن در نظرگرفته شده است.  انتخاب آثار توسط پنج هنرمند ایرانی انجام می‌شود و در داوری نهایی را هفت هنرمند ایرانی و خارجی انجام خواهند داد و آثار برتر معرفی خواهد شد.

شجاعی طباطبایی با اشاره به جایگاه دوسالانه بین المللی کاریکاتور تهران گفت: دوسالانه بین المللی کاریکاتور تهران یکی از معتبرترین مسابقات کاریکاتور در دنیا است و تاکنون پنج ستاره از مراکز تخصصی کاریکاتور مهم در دنیا از جمله فدراسیون کارتونیستها FECO دریافت کرده است و هم اکنون دربین سه مسابقه کاریکاتور بزرگ دنیا همچون پورتو کارتون در پرتغال  و آیدین دوغان در ترکیه قرار دارد.

دبیر یازدهمین دوسالانه بین المللی کاریکاتور تهران همچنین گفت: در دوسالانه گذشته شاهد حضور هنرمندان 89 کشور جهان با 3200 اثر بودیم که سهم هنرمندان ایرانی در این بین 1726 اثر از 484 نفر بود.