به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی موزه هنرهای معاصر ایران، " کریم سلطان" کیوریتور آثار عربی نمایشگاه "دریای آونگان"  گفت: پوشش بنیاد برجیل گسترده تر از هنر عرب است و به گونه ای جهانی فکر می‌کند و نمایشگاه‌های متعددی در کشورهای مختلف برگزار کرده است. بنیاد برجیل  که در کشور امارات مستقر است، نمایشگاه‌های مختلفی از آثار ایرانی را در گالری‌ها ، موزه‌ها و ... عرصه کرده است  و بسیار طبیعی است که به همان نسبت آثار هنرمندان عرب در ایران معرفی و عرضه شود. آثار  حاضر در این نمایشگاه، تمام کشورهای عربی  از شبه جزیره عربستان تا شمال آفریقا  را در بر می‌گیرد.

کیوریتور نمایشگاه دریای آونگان در جواب این سؤال که آیا هنرمندان می‌توانند گامی مؤثر  در جهت صلح و آشتی بین فرهنگ ایران و عرب بردارند، گفت: اتفاقی که در ابتدا می‌افتد این است که مردم به هنر یک فرهنگ توجه می‌کنند، جدای هر نظر و سلیقه ، از نظر بعد انسانی، ارتباطی مابین  این دو فرهنگ مختلف ایجاد می‌شود  که شاید اولین گام مؤثر در جهت صلح و آشتی بین فرهنگ دو کشور است.

وی همچنین در باره انتخاب آثار برای حضور در نمایشگاه افزود: تصمیم سختی بود که کدام یک از آثار در این نمایشگاه شرکت کنند. بسیاری از آثار از لحاظ هنری بسیار مهم بودند، بنابراین تصمیم گرفتیم تنها چند اثر شاخص داشته باشیم و بقیه آثار در جهت حمایت  و تکمیل این آثار باشند.

کریم سلطان همچنین درباره امکانات و فضای موزه هنرهای معاصر تهران گفت:ساختمان موزه هنرهای معاصر تهران، ساختمان تاریخی و مهمی است و فضای موجود در این بنا این اجازه را به ما می‌دهد تا آثار در فضاهای تکی  به یک نوع گفتمان برسند .

اولین نمایشگاه مشترک هنر مدرن ایران و عرب با نام "دریای آونگان" به همت موزه هنرهای معاصر تهران و با همکاری بنیاد برجیل هفته گذشته در موزه هنرهای معاصرتهران آغاز شد در این نمایشگاه 40 اثر برگزیده از بنیاد برجیل  به همراه 40 اثر برگزیده  ایرانی از گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران و شش اثر از هنرمندان فلسطین به نمایش در آمده است.

گفتنی است، نمایشگاه " دریای آونگان" تا 3 دی ماه ادامه دارد.علاقه مندان جهت بازدید از این نمایشگاه می‌توانند روزهای یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 10صبح تا 19،جمعه‌ها از ساعت 15 تا19، به جز شنبه‌ها و تعطیلات رسمی به موزه هنرهای معاصرتهران مراجعه کنند.