به گزارش هنرآنلاین،نگارخانه "خیام" که یکی از فعال ترین نگارخانه های استان مازندران به شمار می آید با آثار این دو عکاس جوان و باسابقه شمال کشور تا چهارشنبه ۱۲ آبان میزبان هنردوستان و علاقه مندان به هنر عکاسی بود. حسین نیکزاد آملی و آرش دهقانی با محوریت ‌قراردادن تصاویری از کرانه  جنوبی دریای خزر، سیاست‌ دیداری نگاه‌کردن به منطقه‌ای توریستی را دستمایه‌ کار خود قرار دادند.

هنرهای تجسمی و خاصه هنر عکاسی در دنیای امروز بیش از تمام اعصار گذشته روحیه نقد و چالش برانگیزی را در ذات خود پرورانده است. و بدیهی است که هنرمندان برای پاسخگویی به این نیاز روحی گاه سعی در نوآوری و حتی ساختار شکنی در تکنیک ها و چه بسا ابزار ارائه اثر خود داشته باشند. 

گاه اما مضمون آثار نقادانه هنرمند و اجرای ناتورالیستی و بی کم و کاستش آنچنان روحیه ی بی ثبات هنرمند امروزی را پاسخگوست که ترجیح می دهد ردپایی از خود بر جای نمانده و به هم اندیشی و همذات پنداری با مخاطبان خود دل ببندد. در آثار ارائه شده ی عکاسان در نگارخانه ی خیام با اینکه کم و بیش می توان ردپایی از هویت کانسپچوال را به صورت مجزا و تک به تک در ارائه آثار دید اما در قالب این مجموعه گویی سعی بر آن دارد تا مخاطبانش را به فضایی پوچ و ابزورد هدایت کند که البته این ذهنیت، کاملاً همسو با مضمون و اندیشه صاحبان اثر به شمار می رود. در قسمتی از بیانیهاین نمایشگاه آمده است: "سیاستِ دیداری نگاه‌کردن به شمال به‌مثابه یک مکانِ توریستی، متکی بر نوعی ایدئولوژی تولید و بازتولید تصویر است که از خلال تلاش و سیاحت عکاسان و مردم عادی شکل می‌یابد... پروژه‌ "کرانه" مفاهیم خود را با بهره‌گیری از چشم‌اندازهای حاشیه‌ شهرها، نگاه به کرانه‌ خزر و مواجهه‌ انسان با منظره، بیان می‌کند و در کنار آن به همراهِ تصاویری آرشیوی، سعی در به‌چالش‌کشیدن این سیاستِ دیداری دارد.