به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی فرهنگ سرای ارسباران، در این نشست که با حضور دکتر محمد خزایی برگزار می‌شود مقاله ای با موضوع "نماد پردازی در هنراسلامی " مورد بررسی و کنکاش علمی قرارمی گیرد .

زبان هنر اسلام، زبان نمادین و رمزگونه است و این رموز و نمادها حامل معنای درونی و ذاتی این هنر بوده و تنها راه بررسی معنای هنر اسلام و آثار هنری آن بررسی این نمادها و سمبول‌هاست. در واقع می‌توان گفت زبان نمادین، زبانی است که هنر در تمدن‌های دینی برمی‌گزیند و مفاهیم درونی خود را در قالب آن بیان می‌کند.

محمد خزایی فارغ التحصیل دوره دکتری تخصصی (Ph.D)گرافیک (هنراسلامی) از دانشگاه بیرمینگهام، انگلستان است.

استاد تمام گرافیک(ارتباط تصویری) و هیات علمی دانشکده هنر دانشگاه تربیت مدرس، مدیر گروه هنر اسلامی دانشکده هنر دانشگاه تربیت مدرس، پژوهشگر نمونه دانشگاه، سردبیر ماهنامه تخصصی اطلاع رسانی کتاب ماه هنر، مؤلف کتاب (کیمیایی نقش، هزار نقش، هنر اسلامی ایران در اوایل دوره اسلامی به زبان انگلیسی) و برگزاری ده‌ها نماشگاه انفرادی و جمعی از جمله فعالیت‌های هنری محمد خزایی است.

علاقه مندان برای ثبت نام وحضور در این نشست می‌توانند به فرهنگ سرای ارسباران به نشانی خیابان شریعتی بالاتر از پل سید خندان خیابان جلفا مراجعه و برای ثبت نام با تلفن‌های 22873399  تماس بگیرند .