سرویس تجسمی هنرآنلاین: فرح اصولی در گفتگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره این نشست گفت: در این نشست قرار است که درباره آثاری که تحت عنوان "فضیلت زخمی" در گالری دستان به نمایش درآمد صحبت شود و به چگونگی خلق این آثار می‌پردازد. علاوه بر این از چاپ تابلوی" احمد و من" رونمایی و فیلم "میان سایه و نور" کار خسرو سینایی به نمایش درمی‌آید.

این هنرمند نقاش درباره میزان استقبال مخاطبان از این نمایشگاه که پس از 10 سال به صورت انفرادی برگزار شده است بیان کرد: با توجه به اینکه گالری دستان گالری جوانی است و محل آن هم خیلی تماشاگرخیز نیست، اما استقبال خوبی از این نمایشگاه صورت گرفت.

وی در پاسخ به این سوال که چرا برای برگزاری نمایشگاه انفرادی به سراغ یک گالری جوان و تازه تاسیس شده رفته است اظهار کرد: به دلیل این که ارتباط عاطفی خوبی با مدیر و اعضای این گالری دارم، چرا که دوست دارند پیشرفت کنند و یاد بگیرند و اخلاق هنری برایشان اهمیت دارد. از سوی دیگر معتقدم گالری‌های جوان هم باید از طرف هنرمندان پیشکسوت مورد حمایت قرار بگیرند. مجموعه این دلایل منجر به این تصمیم شد که گالری دستان را برای نمایش آثارم انتخاب کنم.

اصولی ادامه داد: از سوی دیگر معمولا وابسته به فروش اثرم درگالری نیستم، آخرین نمایشگاه انفرادی من 10 سال پیش در موزه امام علی (ع) و موزه لودویگ آلمان بود، در صورتی‌که هر سال به اندازه چند نمایشگاه انفرادی کار می‌کنم. معمولا کسانی‌که بخواهند از من اثری داشته باشند به خودم مراجعه می‌کنند و خیلی فروش آثارم به گالری وابسته نیست. آنچه که برای من اهمیت دارد حال وهوای مخاطب است که می‌آید یک مجموعه کار با یک موضوع خاص را می‌بیند و حالش از این دیدن تغییر می‌کند،از این نظر برگزاری نمایشگاه برایم اهمیت دارد.

این هنرمند همچنین درباره چاپ تابلوی احمد و من گفت: حدود 40 پرینت 50 در 70 سانتی متراز این اثر چاپ می‌شود که یک ادیشن خوب از کار است و نزدیک به اصل اثر است که از آن در این مراسم رونمایی می‌شود.

وی افزود: ابعاد اصلی اثر 55 در 75 سانتی‌متر است و سعی کردم نسخه پرینت به اصل بسیار نزدیک باشد. چرا که این یک موقعیت برای کسانی است که دوست دارند از هنرمندشان اثری داشته باشند، اما قادر به خرید اصل اثر نیستند. ضمن این که گالری دستان قصد دارد از این پس این راه را ادامه دهد و در هر نمایشگاه یکی از آثار هنرمند را به این شکل در معرض فروش قرار دهد. کاری که سال‌هاست در خارج از کشور اتفاق می‌افتد. مراکز معتبری هستند که در خارج از کشور از هنرمندان نام آشنا، یا هنرمندانی که آثارشان متفاوت است و یا هنرمندان نام آشنایی نیستند آثارشان را با کیفیت خوب پرینت گرفته و در آرت فرها و نمایشگاه‌های مختلف به فروش می‌رسانند. آنجا این کار بسیار مرسوم است و بسیاری از علاقمندان با کمال میل پرینت اثری را که امضای هنرمند پای آن است می‌خرند و بسیار هم دوست دارند. وی خاطرنشان کرد: به نظرمن همه اقشار جامعه توان خرید اصل اثر هنرمند را ندارند، اگر مخاطب دستش باز باشد و بتواند پرینت اورجینال اثر هنری را بخرد که تفاوتی با اصل آن نداشته باشد، فکر خوبی است و می‌توان به تغییر سلیقه مخاطب فکر کرد.

علاقمندان می‌توانند برای حضور در جلسه پرسش و پاسخ نمایشگاه فضیلت زخمی آثار فرح اصولی به گالری دستان+2 به نشانی خیابان فرشته، پلاک 82 طبقه دوم مراجعه کنند.