گروه هنرهای تجسمی خبرگزاری هنر ایران: مهرزاد ارشدی عکاس دفاع مقدس در واکنش به شهادت رئیس جمهور منتخب آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به هنرآنلاین گفت: این واقعه بسیار غم‌انگیز، دردناک و تاسف‌برانگیز است. همه کسانی که به کشورمان ایران علاقه دارند امروز محزون هستند. چرا که خدمتگزاری صادق و بی‌ادعا را از دست دادیم. فقدان آیت الله رئیسی تاثیراتی منفی بر عرصه‌های مختلف به خصوص عرصه فرهنگی خواهد گذاشت. ما در گذشته بزرگان عرصه فرهنگ مانند شهید آوینی، شهید رهبر و شهید نادرطالب‌زاده را از دست دادیم و فقدان این بزرگان برای ما سنگین بود. اما روح این‌ بزرگان فرهنگی غنی‌تر از قبل در جامعه ما متجلی بوده است و اثرات مثبت خوبی را برای جامعه ما به یادگار گذاشته است.

ارشدی در ادامه افزود: ما باید قدرشناس خادمان ملت باشیم و انسان‌هایی که قلبشان برای ایران می‌تپد و جانشان را در طلب اخلاص می‌گذارند را تکریم کنیم. منش و سیر و سلوک آیت‌الله رئیسی مانند منش شهدایی مثل حاج قاسم و آقا مرتضی آوینی  بود. البته این منش  از مکتب اهل بیت عصمت وطهارت سرچشمه می‌گیرد. امیدواریم کمترین اثر شهادت سید ابراهیم رئیسی این باشد که ما به هوش بیاییم و قدر‌شناس تمام چهره‌های فرهنگی و انسان‌های خدوم باشیم.

وی اضافه کرد: امیدواریم مسئولین تلاش و همت خود را به کار گیرند و این قوت نهفته که در کشور وجود دارد را خرج سازندگی و آبادانی کشور کنند. ان‌شاء‌الله روح مطهر آیت الله رئیسی و هم‌رزمان بزرگوارشان که هر کدام شخصیت‌های برجسته‌ای بودند با اهل بیت عصمت و طهارت خاصه حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) محشور شود.