به گزارش هنرآنلاین، آیین گشایش نمایشگاه گروهی «گوشه»، شامل انواع هنرهای تجسمی، جمعه 21 اردیبهشت‌ماه ساعت 16 در گالری ژینوس برگزار خواهد شد. مدیریت گروه این نمایشگاه را لیلا زمانی بر عهده خواهد داشت.

همچنین در افتتاحیه نمایشگاه «گوشه»، پرفورمنسی به همین نام با نویسندگی و کارگردانی لیلا زمانی و بازی «کمند حمدالله‌زاده» و «دنا شهبازی» به اجرا درمی‌آید. این پرفورمنس درباره زنی‌ست در قالب کالبد که نسبت به دنیای اطرافش خشمگین و بی‌حوصله و معترض است و دیگران را قضاوت می‌کند. در کنار او، روح این زن فکر می‌کند بسیار تواناست و فکر می‌کند قدرت انجام همه کارها را دارد. اینجا کالبد و روح در تضاد با هم قرار می‌گیرند. بعد از یکسری گفت‌وگوها بین این دو شخصیت،کالبد و روح به هم می‌پیوندند و با انجام برخی حرکات عرفانی، جسم به یک تعالی می‌رسد.

آثاری که در نمایشگاه گروهی «گوشه» به نمایش گذاشته می‌شوند، نگاهی به دنیای پیرامون با سبک انتزاعی است.

هنرمندانی که آثارشان در نمایشگاه «گوشه» حضور دارد، عبارتند از:

فرحناز اولیایی، مریم صدف کباری، مریم جمالی، دونا زرواند، فائزه معصومی، پریوش قاسمی، مریم محبوبی، آینه، آنیتا قلی‌پور، محیا یوسفی، لئیا مفلح، الهام چاوشی، سپهر رییس‌زاده،کمند حمدالله‌زاده، سوده جلیلی صدرآباد، بنفشه محمدی، متین حاجی‌یوسفی، مریم اشرفی، حدیث ملاحسینی، ستاره شعبانی، ثمین رحمانی، جمال اسمعیل‌زاده، پگاه ایرانمهر، فریبا دارابی‌منش، سهیلا قنبری، ناهید خانزاده، تیام قهری صارمی، مریم نادری.

کامبیز برنجی، مجتبی رستمی، اکبر احدی، صبرینه توپچی، ناهید مومن‌خانی و نسرین علائمی نیز استادانی هستند که هنرمندان این نمایشگاه را یاری و همراهی کرده‌اند.

دیگر عواملی که در برگزاری نمایشگاه «گوشه» همکاری داشته‌اند، از این قرارند:کامیار جعفری‌مرام (طراح پوستر)، طناز عزیزی (عکاس)، آیدا عباس‌پور (روابط‌عمومی)، ثمین رحمانی، عارفه داداشی.

لیلا زمانی ـ مدیر گروه نمایشگاه گوشه ـ دارای مدرک کارشناسی کارگردانی سینما از دانشگاه سوره است، ولی ابتدا فعالیت‌های خود را با تئاتر آغاز کرد. طراحی صحنه و لباس 21 نمایش از تجربه‌های اوست. علاوه بر این کارگردانی سه نمایش صحنه‌ای را بر عهده داشته و به صورت تخصصی بیش‌تر در زمینه نمایش‌های کودک مانند «افسانه یلدا»،«چاه جادو»،«نخودی و ابر سیاه»،«محاکمه سنگ»،«روزی که شبیه بقیه روزها نبود» فعال بوده است. زمانی سال 97 گروه هنری «ژامک» را پایه‌گذاری کرده که تاکنون نمایشگاه‌های مختلفی توسط این گروه برگزار شده است. یکی از نمایشگاه‌های ثابت گروه «ژامک»، نمایشگاه دوره‌ای «رویای کودکی من» بوده که امسال چهارمین دوره آن برگزار می‌شود. این نمایشگاه موجب هم‌سوشدن هنرهای نمایشی و هنرهای تجسمی با هم شد. نمایشگاه‌های گروهی «ارته»،«بنمای رخ»،«تمشیر»،«طُره» و «هامون» از دیگر نمایشگاه‌هایی‌ست که در گروه هنری ژامک برگزار شده و همه آنها، با اجرای هنر پرفورمنس در روز افتتاحیه آغاز به کار کرده‌اند.

گفتنی است 80 اثر در قالب هنر انتزاعی با تکنیک‌های متفاوت اما اغلب آثار با تکنیک اکرلیک و رنگ روغن در این نمایشگاه به نمایش درآمده‌اند.

علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی، برای بازدید آثار هنرمندان در نمایشگاه «گوشه»، می‌توانند از 21 اردیبهشت تا 26 اردیبهشت‌ماه از ساعت 16 تا 19 هر روز به گالری ژینوس واقع در میدان جهاد (میدان فاطمی)، روبه‌روی ایستگاه مترو جهاد، پلاک 21، طبقه اول مراجعه بکنند.