گروه تجسمی خبرگزاری هنر ایران: طراح و کاریکاتوریست جوان توضیحاتی درباره ایده‌پردازی و کشیدن طرح‌هایی درباره فلسطین و عملیات وعده صادق ارائه کرد.

سید محمد جواد طاهری کاریکاتوریست و از هنرمندان جوان در گفتگو با هنرآنلاین با اشاره به نحوه طراحی چند پوستر درباره عملیات «وعده صادق» گفت:  اخیراً یک کار در مورد نتانیاهو و کاری هم راجع به پادشاه اردن منتشر کردم‌، البته این کارها را از قبل کشیده و آماده کرده بودم چون ما خیلی رویاپردازی داشتیم و بالاخره این رویا‌پردازی‌ها در عملیات وعده صادق محقق شد.

 وی ادامه داد: ما برای رسیدن به ایده معمولاً اتفاقات را رصد و برای شروع کار با ترفندهایی معمول شروع به ایده‌پردازی می‌کنیم.

طاهری با بیان اینکه چیزی که در اینگونه آثار تفاوت دارد، انگیزه است، بیان کرد: در واقع شاید این ایده‌ها کلیشه‌ای به نظر بیاید اما وقتی انسان تمام وجود خودش را صرف موضوع ‌کند و نسبت به فلسطین و دفاع از مظلوم احساس وظیفه داشته باشد واقعاً از دل و جان این ایده‌پردازی شکل می‌گیرد.

این گرافیست جوان ادامه داد: من از سال 1395 با مجموعه‌هایی مثل «باشگاه طنز جبهه فرهنگی انقلاب» که آموزش طنز به بچه‌های انقلابی انجام می‌دهند ارتباط دارم و چون این بچه‌ها خِبرِه کار طنز هستند و از خیلی مسائل و اولیت‌های زندگیشان گذشته‌اند و خودشان را وقف طنز کردند، اهمیت طنز بیشتر از قبل به چشم آمد.

طاهری در انتها افزود: با تلاش و از خودگذشتگی بچه‌های انقلابی، خیلی‌ها متوجه اهمیت طنز شدند و به طنز و کاریکاتور گرایش پیدا کردند و این فضاهای جدید باعث شد ما با رشدی در فضای تولید و اقبال مردمی مواجه شویم.

طاهری09