گروه هنرهای تجسمی«هنرآنلاین» :حادثه تروریستی کرمان آن‌قدر تلخ بود که همه مردم ایران را داغدار و متاثر کرد. هنرمندان در عرصه‌های مختلف به این اتفاق واکنش‌هایی را در فضای مجازی داشتند. هنرمندان هنرهای تجسمی نیز مانند همیشه در ارائه واکنش از طریق هنرشان پیشرو بودند.

بهنام شیرمحمدی از هنرمندان هنرهای تجسمی در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین گفت: حادثه کرمان بسیار دلخراش بود و کل ایران را تحت تاثیر خودش قرار داد. این اولین بار نیست و از زمان شهادت حاج قاسم سلیمانی هرسال در همین ایام دشمن اقداماتی را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: برخی در واکنش‌هایشان «کرمان تسلیت» می‌نویسند که من موافق آن نیستم. ما باید بگوییم «ایران تسلیت». چرا که از همه ایران برای مراسم سالگرد به کرمان سفر کرده بودند و در آن جا حضور داشتند.

photo_2024-01-04_12-47-08

شیرمحمدی در رابطه با لزوم واکنش هنرمندان به این حادثه تروریستی بیان کرد: هنرمندان باید به واسطه هنرشان کنش داشته باشند؛ چرا که دشمن تنها به این حملات تروریستی اکتفا نخواهد کرد و قطعا وارد مسئله جنگ نرم خواهد شد.

این هنرمند تجسمی در پایان در خصوص اثر خود با عنوان‌ها "ملت شهادتیم" که در واکنش به این حادثه تروریستی منتشر و مورد توجه قرار گرفت، گفت: هنرمندان ممکن است از نقاط مختلف یک حادثه تحت تاثیر قرار بگیرند. چیزی که در رابطه با این حادثه اخیر من را تحت تاثیر قرار داد، حضور کودکان در جمع شهدا بود. به همین جهت طرحی که ارائه دادم تصویر یک کودک از این حادثه تروریستی بود.