گروه هنرهای تجسمی«هنرآنلاین» : گالری سهراب از روز جمعه 24 آذرماه میزبان نمایشگاهی گروهی از آثار  نقاشان نوگرا  با عنوان «ایستاده در یاد» می‌شود؛ نمایشگاهی شامل آثار نقاشی و نقاشیخط در ابعاد مختلف از ۱۶ هنرمند نوگرا که در قالب نمایشگاهی گروهی در معرض دید علاقه مندان هنر قرار می‌گیرد.

 محمد احصایی،احمد اسفندیاری ،پروانه اعتمادی، آیدین آغداشلو،ناصر اویسی، فرامرز پیلارام،صادق تبریزی،محمدعلی ترقی جاه ، رضا درخشانی، حسینعلی ذابحی، مسعود عربشاهی،پرویز کلانتری،رضا مافی،منوچهر معتبر،منوچهر نیازی و منوچهر یکتایی؛ هنرمندانی هستند که آثارشان در این رویداد، به نمایش گذاشته می شود.

شاهین ترکمن مدیر گالری سهراب و کیوریتور این نمایشگاه، درباره هدف از برپایی این نمایشگاه گفت: نمایشگاه آثار نفیس را سالی یک یا دوبار می‌چینیم و این از ابتدا در چرخه فعالیت گالری سهراب قرار داشته است. دلیلش هم بیش از آن که اقتصادی باشد؛ زیبا شناختی، آموزشی و حتی اجتماعی است. یک وجه برپایی این نمایشگاه، رسیدن به معنای نهفته در شعار گالری می‌تواند باشد که برگرفته از قطعه شعری از سهراب سپهری است (بگذاریم که احساس هوایی بخورد). از سویی ما در مقام یک گالری، باید کاری کنیم که هنر نفیس، خط ارتباطی خود را با جامعه حفظ کند و این فارغ از آثار معاصری است که در نمایشگاه‌هایمان نمایش می‌دهیم. بر این منوال بر این باوریم که باید دیدن آثار نفیس را ساده کنیم و آنها را به همگان و علاقه مندان ارائه بدهیم و این از ابتدا در برنامه‌مان بوده است. یعنی یک جوری هم خط ارتباطی برقرار باشد هم خط مقایسه‌ای؛ چون هر کدام از هنرمندان جوانی که با ما کار می‌کنند مسیری را آگاهانه یا ناخودآگاه در یکی از همین خطوط بزرگان هنر طی می‌کنند و خواه ناخواه در یکی از این چرخه‌ها قرار دارند.

IMG_20231213_144514_427

ترکمن درباره اطلاق عنوان آثار نفیس به این نمایشگاه افزود: وقتی می گوییم اثر نفیس و "مستر پیس" از هنرمندان مختلف، این می‌تواند منشأ الهام باشد؛ فارغ از این که اقتصاد هنر را چه تغییری دهد. همان طور که مثلاً در حراج‌ها این اتفاق می افتد. به هر حال حراج یک بار در سال رفتاری در سطح عمومی‌تر صورت می‌دهد و ما در حوزه گالری در سطحی کوچک‌تر این رفتار را در پیش می‌گیریم. ضمن این که فکر می‌کنم برپایی سالی یک یا دو بار نمایشگاه از آثار نفیس استادان هنر، می‌تواند به چرخه ارتباطی‌مان با جامعه مخاطب کمک شایانی کند.

به گفته ترکمن، این نمایشگاه هم دربردارنده آثار نقاشیخط است و هم آثار نقاشی و برخی از آثار این نمایشگاه برای نخستین بار به نمایش گذاشته می‌شود.

علاقه مندان برای بازدید از نمایشگاه «ایستاده در یاد» می‌توانند از روز جمعه 24 آذر به گالری سهراب به نشانی خیابان سمیه، بین مفتح و رامسر، شماره ۱۴۲ مراجعه کنند.