به گزارش هنرآنلاین، رومینا گوادا لوپه پرز راموس سفیر بولیوی، خوزه رافایل سیلوا آپونته سفیر ونزوئلا و ادواردو ریکاردو گرادیلونه نتو سفیر برزیل به همراه محمد خراسانی زاده مدیرکل هنرهای تجسمی و سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران، سیدامیرناصر جاوید قائم‌مقام رئیس حوزه هنری در امور بین‌الملل، شعیب حسینی مقدم قائم‌مقام سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران و مسعود شجاعی طباطبایی دبیر نمایشگاه، از آثار کارتون و کاریکاتور هنرمندان مطرح آمریکای لاتین در موزه هنرهای معاصر تهران دیدن کردند.

موزه

همچنین در این بازدید حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید سعیدرضا عاملی رئیس دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران و چهره‌های مختلف هنری و بین‌المللی از نمایشگاه کارتون و کاریکاتور هنرمندان مطرح آمریکای لاتین بازدید کردند.

رومینا گوادالوپه پرز سفیر بولیوی در بازدید از این نمایشگاه گفت: رویدادهای هنری مانند این نمایشگاه باعث تقویت ارتباطات میان ایران و کشورهای آمریکای لاتین می‌شود. اساسا این نمایشگاه بر پایه دیپلماسی عمومی فرهنگی است که بر ارتباط با جوامع و اجتماعات آمریکای لاتین بنا شده است.

موزه2

خوزه رافائل سیلوا آپونته سفیر ونزوئلا در ایران نیز درباره نمایشگاه کارتون و کاریکاتور آمریکای لاتین بیان کرد: آثاری از کشورهای مختلف آمریکای لاتین در این نمایشگاه ارائه شده است که با یک نگاه و بدون درگیری زبان‌های مختلف آن‌ها را درک می‌کنیم. ما یک جمله معروفی را داریم که یک تصویر کار هزار حرف را انجام می‌دهد.

حجت‌الاسلام سیدسعیدرضا عاملی رئیس دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران نیز در این بازدید اظهارداشت: ارتباط با کشورهای امریکای لاتین به دلیل وجوه مشترکی که به لحاظ فرهنگ اجتماعی و روحیه مقاومت در مقابل نظام‌های سلطه‌گر داریم و به لحاظ منافع مشترکی که در عرصه امنیتی، سیاسی و اجتماعی داریم اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

موزه3

در پایان این بازدید کتاب سال کاریکاتور به سفرای کشورهای برزیل، ونزوئلا و بولیوی اهدا شد.

نمایشگاه آثار کارتون و کاریکاتور هنرمندان مطرح آمریکای لاتین از ۱۱ آبان ماه تا سوم دی ماه به جز دوشنبه‌ها از ساعت ۹ تا ۱۸ در موزه هنرهای معاصر تهران برپاست.

در این نمایشگاه حدود ۴۰۰ اثر از هنرمندان ۱۵ کشور همچون آرژانتین، اکوادور، هندوراس، مکزیک، کوبا، شیلی، کاستاریکا، کلمبیا، جمهوری دومینیکن، پرو، اروگوئه، ونزوئلا و نیکاراگوئه، برزیل و گواتمالا با موضوع‌های استکبارستیزی، ضدصهیونیست، طوفان الاقصی و فلسطین به نمایش درآمده است.

موزه4

این نمایشگاه با همکاری حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی و اداره کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برپا شده و شامل آثار هنرمندان مطرحی همچون آرس، آدان ایگلساستولدو، برادی رودریگوئز، رامیرو زاردویاس، لوییس کارلوس فرناندز، مارکوس دسوزا، رائول فرناندو زولتا است.