به گزارش هنرآنلاین، آثار ارائه شده در این نمایشگاه منتخبی از مجموعه تصاویر کتاب‌های «آی قصه قصه قصه» ۱ تا ۷ شامل ۶۴ قطعه تصویری است که زهره پریرخ آن را تصویرگری کرده است.

هم‌چنین این مجموعه به کوشش زهره پریرخ و شراره وظیفه‌شناس گردآوری شده و در هر کدام از کتاب‌ها، با بازنویسی قصه‌های مختلف، چهار قصه مناسب، به همراه توضیح کوتاهی درباره پیام هر قصه ارائه شده است.

در مقدمه‌ این مجموعه آمده است: «هر چند امروزه از کرسی‌های گرم و محفل‌های دوستانه و صمیمانه در شب‌های سرد زمستان که قصه‌گویی بخشی از آن را پر می‌کرد، کمتر نشانی می‌یابیم، اما می‌توان این سنت را در جمع‌ها و موقعیت‌های مناسب دیگری به کار بست و از مزایای آن سود‌ها جست. یکی از مکان‌های مناسب قصه‌گویی، کتابخانه‌ها هستند. قصه‌گویی در کتاب‌خانه، یک فعالیت جمعی شیرین و پرتحرک است که ضمن ایجاد ارتباطی زنده و نزدیک میان قصه‌گو و مخاطب به وسیله‌ قصه، سنت قصه‌گویی را بقا و غنا می‌بخشد. »

مجموعه کتاب‌های «آی قصه قصه قصه» مجموعه‌ای ۷ جلدی است مشتمل بر داستان‌های متنوع برای گروه سنی ۷ تا ۱۰ سال و مناسب برای علاقه‌مندان به قصه‌گویی، پدر و مادر‌ها، معلمان مدارس و مربیان کودک و قابل خریداری از فروشگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور است.

در این مجموعه از منابعی همچون کیهان بچه‌ها، پیک، نشریات و کتاب‌های خارجی و قدیمی استفاده شده است.

نمایشگاه «آی قصه قصه قصه» از ۳۰ آذر تا ۲۰ دی ۱۴۰۱ در موزه ملی هنر و ادبیات کودک و نوجوان واقع در خیابان حجاب، مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای بازدید می‌توانند روز‌های شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۶ به این موزه مراجعه کنند.