گروه تجسمی هنرآنلاین: ماریو کاوالی با استفاده از هوش مصنوعی (Artificial intelligence ) تصاویری چشمگیر آفریده که فتوشاپ در آن‌ها هیچ نقشی ندارد. او تصاویری از دوران ویکتوریایی به وجود آورده که کاملاً واقعی به نظر می‌رسند.

کاوالی آزمایش و خطای زیادی انجام داد و در نهایت دو مجموعه از تصاویر هوش مصنوعی ایجاد کرد. یکی از گاوچران‌های غربی و دیگری از لندن در دهه ۱۸۶۰. این هنرمند AI می‌گوید این تصاویر با نظم و شیوه‌نامه‌هایی خاص تولید می‌شوند اما گاه خطا‌های جالبی هم در آن‌ها ظاهر می‌شود، مانند دستان شش انگشتی و اسب‌های بدون پا.

کاوالی می‌گوید: «در نسخه‌های جدید نرم‌افزار‌های هوش مصنوعی، فوتورئالیسم نسبت به نسخه‌های قبلی بسیار بهبود یافته است، اما کار نهایی و ایجاد یک سبک خاص ارتباط زیادی با تکنیک‌های عکاسی، انتخاب لنز و موارد دیگر دارد. من برای اینکه به تصاویر ویکتوریایی خود یک جلوه قدیمی بدهم از wet plate collodion photography استفاده کردم که یک تکنیک عکاسی اولیه، مربوط به دهه ۱۸۶۰ است. »

اگرچه کاوالی از ابتدای انتشار این تصاویر اعلام کرده بود با هوش مصنوعی ساخته شده‌اند اما پس از انتشار گسترده تصاویر بسیاری از مردم این عکس‌ها را به عنوان اسناد تاریخی معتبر در نظر گرفته‌اند و این می‌تواند خطری درباره تصاویر تولید شده AI باشد.