گروه تجسمی هنرآنلاین: دو مجموعه از آثار هنر مدرن در ساتبیز مجموعاً به مبلغ ۳۹۱. ۲ میلیون دلار فروخته شد. ساتبیز در این رویداد آثار هنری متعلق به دو مجموعه خصوصی را به حراج گذاشت.

یک بخش از حراج مربوط به نقاشی‌ها و مجسمه‌هایی از مجموعه دیوید سولینجر، وکیل نیویورکی بود که پیش از مرگش در سال ۱۹۹۶ رئیس موزه ویتنی بود.

دومین مجموعه متعلق به غول رسانه‌ای نیویورک ویلیام پیلی بود که در سال ۱۹۹۰ درگذشت. وجوه به دست آمده از این آثار به یک صندوق وقفی متمرکز بر ابتکارات دیجیتال در موزه هنر مدرن نیویورک، جایی که پیلی در آنجا خدمت می‌کرد، اختصاص خواهد یافت.

بخش اول حراج به مجموعه سولینجر اختصاص داشت. سولینجر به خاطر خرید آثار هنرمندان نیویورکی پس از جنگ شهرت داشت، که آن زمان هنوز به شهرت جهانی نرسیده بودند و او به عنوان دوست از آن‌ها حمایت می‌کرد. همین آثار بود که در این حراج جایگاه ویژه‌ای داشت.

یکی از آن‌ها اثر ویلم دی کونینگ، کلاژ انتزاعی او در سال ۱۹۵۰ بود که گرانترین اثر این مجموعه بود و ۳۳. ۶ میلیون دلار فروخته شد. دومین اثر گران‌قیمت، مجسمه جاکومتی بود که در سال ۱۹۴۸ با دست نقاشی شده بود. این اثر با عنوان Trois hommes qui marchent مجموعه‌ای متشکل از سه مجسمه مرد را نشان می‌دهد و با پیشنهادی ۲۵ میلیون دلاری فروخته شد.

Untitled

در بخش دوم حراج، مربوط به مجموعه ویلیام پیلی، اثری از پیت موندریان نقاش مدرنیست هلندی با عنوان «ترکیب شماره ۲» که سال ۱۹۳۰ به وجود آمده بود ۵۱ میلیون دلار فروخته شد و رکورد قبلی موندریان را شکست. این اثر آخرین بار در سال ۱۹۸۳ در حراجی ظاهر شد، زمانی که یک کلکسیونر ژاپنی آن را به قیمت ۲. ۲ میلیون دلار خرید.

تابلوی کوبیستی پابلو پیکاسو که مربوط به سال ۱۹۱۹ بود به قیمت نهایی ۳۷ میلیون دلار فروش رفت. یکی دیگر از گرانترین آثار این مجموعه از مجسمه‌های دراز کشیده هنری مور در سال ۱۹۵۱ بود که با هزینه ۲۶ میلیون دلار فروخته شد و نتوانست به برآورد ۳۰ میلیون دلاری خود برسد.