گروه تجسمی هنرآنلاین: به زودی عده زیادی از علاقه‌مندان می‌توانند یک قطعه دیجیتالی از«نگهبان شب» را به دست بیاورند. این موضوع به تازگی توسط بنیاد میراث رامبراند و HODL Finance  در اولین سالگرد درگذشت کارشناس مشهور رامبراند، پروفسور دکتر ارنست ون دی وترینگ، اعلام شد.

«نگهبان شب» به ۸۰۰۰ قطعه تقسیم می‌شود و سپس به صورت NFT در دسترس همه قرار می‌گیرد. با این کار، مردم نه تنها مالک قطعه خاص خودشان از «نگهبان شب» می‌شوند، بلکه بنیان‌گذار موزه متا رامبراند نیز می‌شوند. این یک موزه دیجیتال و تنها مکانی در جهان است که در آن تمام نقاشی‌های رامبراند بازسازی شده‌اند، به صورت دیجیتالی به حالت اولیه خود بازگردانده شده‌اند و می‌توان با وضوح بالا آن‌ها را دید. بنیاد میراث رامبراند با این ابتکارمی‌خواهد مجموعه رامبراند را برای همیشه حفظ کند و آن را برای نسل‌های آینده در دسترس قرار دهد.

پروفسور ارنست ون دو وترینگ موفق شده است تمام آثار رامبراند را ردیابی، احراز هویت و حفظ کند. یکی از کار‌های ارزشمند او این است که همراه با بنیاد میراث رامبراند، تمام آثار هنری رامبراند را دیجیتالی و بازسازی کرد و به این ترتیب تضمین کرده است که هنر به صورت دیجیتالی همیشه ماندگار خواهد بود و نسل‌های آینده از آن بهره‌مند می‌شوند.

نگهبان شب

ون دی وترینگ قطعاتی را که در سال ۱۷۱۵ بریده شده بودند و تصور می‌شد برای همیشه گم شده‌اند، بازسازی کرد و حالا تابلوی دیجیتالی شده به حالت اولیه خود بازگشته است. اکنون این امکان برای همه وجود دارد که قطعه خود را از این نقاشی مشهور جهانی به صورت NFT دریافت کنند.

هر خریدار یکی از بنیانگذاران موزه متا رامبراند نیز می‌شود و این به مالک امکان دسترسی انحصاری به این موزه دیجیتال را می‌دهد، جایی که مشهورترین نقاشی‌های رامبراند و سایر آثار هنری تاریخی در آن به نمایش درآمده است. یک مزیت دیگر این است که شخص می‌تواند NFT خود را به دیگر هنردوستان اجاره دهد تا آن‌ها نیز امکان دسترسی به کل مجموعه رامبراند و رویداد‌های منحصر به فرد در موزه متا رامبراند را داشته باشند.

پیم اسلاگر، یکی از بنیانگذاران بنیاد میراث رامبراند، می‌گوید: «هدف ما این است که اطمینان حاصل کنیم آثار رامبراند همیشه در دسترس همه قرار می‌گیرد. با افتتاح موزه متا رامبراند، مردم می‌توانند تمام نقاشی‌های رامبراند را در کنار هم و در یک محیط دیجیتال مشاهده کنند. اینجا تنها جایی در جهان است که چنین امکانی وجود دارد.»