گروه تجسمی هنرآنلاین: اداره امور فرهنگی شهر نیویورک یک ابتکار هنری جدید و گسترده را برای سال پیش رو اعلام کرده است: یک اقامتگاه هنری به نام PAIR که با تمرکز بر موضوعات مهم مدنی مانند زیرساخت‌های شهری، بی‌خانمانی، جرایم ناشی از نفرت و خشونت با اسلحه شکل می‌گیرد و چهار هنرمند در بخش‌های مربوط در دفتر شهردار برای خلق آثار هنری عمومی حضور خواهند داشت.

لوری کامبو، کمیسر امور فرهنگی، گفت: افسانه اینکه هنرمند به عنوان یک «نابغه تنها» در استودیوی خود پنهان شده است، امروزه به طور کامل از بین رفته است. می‌دانیم که هنرمندان عمیقاً در جوامع شهری ما ریشه دارند و فعالیت خلاقانه آن‌ها می‌تواند به عنوان خدمات عمومی عمل کند.

برنامه اقامت، که به طور رسمی در سال ۲۰۱۵ راه‌اندازی شد، الهام گرفته از مشارکت پیشگامانه هنرمندی به نام «میرل اوکلز» با بخش بهداشت بود که از اواخر دهه ۱۹۷۰ شروع شد. آثاری که او خلق کرد با کار‌هایی که شهر را زنده نگه می‌دارد، از جمله زباله شهری، بازیافت، اکولوژی، پایداری شهری و امکان تبدیل زمین و آب تخریب‌شده به مکان‌های عمومی قابل سکونت، سروکار دارد. کار‌های اوکلز این سؤال را مطرح می‌کند که آیا مردم می‌توانند شیوه‌هایی برای بقا طراحی کنند که به آزادی شخصی و مدنی آسیبی نرساند یا صدای افراد را خاموش نکند؟

چهار هنرمندی که از طریق یک فراخوان آزاد برای این برنامه انتخاب شده‌اند با بخش‌های پیشگیری از جنایات ناشی از نفرت، خدمات بی‌خانمان‌ها، بهداشت و بیمارستان‌های نیویورک، و دپارتمان طراحی و ساخت همکاری می‌کنند.

جیونکارلو ولنتاین، عکاس و نویسنده‌ای است که بر روی مسائلی تمرکز می‌کند که جمعیت‌های به حاشیه رانده شده با آن مواجه هستند، مانند تجربیات جوامع سیاه پوست. ولنتاین از طریق نوشتن و عکاسی به دنبال تقویت و گسترش مکالمات پیرامون فرهنگ، جنسیت و... است.

الکس استرادا یک هنرمند چندرسانه‌ای است که در کار‌هایش مسائل جمعی، مطالعات حقوقی انتقادی، و تحول سیاسی را بررسی می‌کند. پروژه‌های او اغلب به صورت مشترک تولید می‌شوند و تعامل با فعالان و دانشمندان در سراسر زمینه‌ها را ایجاد می‌کنند.

فلاکو خیمنز با تئاتر، شعر، موسیقی، اینستالیشن‌های ویدئویی و فیلم، موضوعات اجتماعی حیاتی برای رشد جامعه را بررسی می‌کند. او عقیده دارد می‌توان از شیوه‌های مختلفی برای ارائه خودآگاهی، بیان خود، اعتماد به نفس و سایر مهارت‌ها به جوانان استفاده کرد و این کار‌ها ممکن است جوانان را در مورد نحوه اجتناب از خشونت با اسلحه آموزش دهد.

کارلوس ایرجالبا، هنرمند چند رشته‌ای، با هدف کمک به مردم برای درک چالش‌ها و پیچیدگی‌های ارائه زیرساخت‌ها در یک شهر بزرگ، با اهداف کلان ایجاد شهری پایدار، تاب‌آور و برابر، کار می‌کند.

طی ۱۲ ماه آینده، هنرمندان شیوه‌های خلاقانه خود را در چالش‌های عمومی به کار خواهند برد. هر کدام از آن‌ها ۴۰۰۰۰ دلار کمک هزینه، یک فضای کاری اختصاصی در سازمان مربوطه و کمک و حمایت مداوم در حین توسعه و ارائه پروژه‌های هنری عمومی خود دریافت می‌کنند.

فعالیت این هنرمندان با یک مرحله تحقیقاتی شروع می‌شود. هنرمندان در زمان حضور در سازمان مربوطه با کارکنان ملاقات می‌کنند و در مورد کار‌هایی که می‌توان انجام داد بحث و گفتگو می‌کنند. در همان زمان، کارکنان نیز روش کار هنرمند را یاد می‌گیرند. پس از اینکه مرحله تحقیق به پایان رسید یک یا چند پروژه عمومی برای اجرا در نظر گرفته می‌شود.