به گزارش هنرآنلاین، عبدالرضا سهرابی مدیر کل مرکز هنر‌های تجسمی با همراهی سیدمصطفی زراوندیان معاون هنری این مرکز، عصر روز گذشته همزمان با سالروز میلاد باسعادت حضرت سیدالکریم(ع) در آستان مبارک آن حضرت حضور یافتند و از کارگاه هنری «آبروی ری» بازدید کردند.

سهرابی در جریان این بازدید، ضمن قدردانی از حضور و تلاش هنرمندان حاضر در این کارگاه، به گفت‌وگو با آن‌ها پرداخت و در جریان روند خلق آثار هنری قرار گرفت.

مدیر کل مرکز هنر‌های تجسمی، تجربه خلق آثار هنری در آستان معنوی و متبرک ذوات مقدسه را تجربه‌ای متمایز و الهام‌بخش توصیف و بیان کرد: برگزاری چنین کارگاه‌هایی هم برای هنرمندان و هم برای زائران و مجاوران، فرصتی کم‌نظیر و تجربه‌ای ماندگار را رقم می‌زند؛ چراکه از یک‌سو امکان مواجهه مستقیم و بی‌واسطه هنرمندان و زائران با یکدیگر را فراهم می‌کند و از سوی دیگر فرصت گفت‌وگو درباره آثار هنری را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد که در نوع خود اتفاق کم‌نظیری است و تاکنون کمتر در صحن مبارک ذوات مقدسه شاهد آن بوده‌ایم.

سهرابی ادامه داد: ما نیازمند تکرار تجربه برگزاری چنین کارگاه‌هایی در مجاورت آستان نورانی ائمه(ع)، امامزاده‌ها و اماکن مقدسه هستیم و مرکز هنر‌های تجسمی از بسط و امتداد چنین تجربه‌هایی حمایت می‌کند.

مدیرکل مرکز هنر‌های تجسمی پس از پایان بازدید خود از کارگاه «آبروی ری» به دیدار عباس سلیمی معاون فرهنگی و روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) رفت.

در این دیدار، عباس سلیمی ضمن استقبال از‌ایده برگزاری کارگاه هنری «آبروی ری» از تلاش‌های مرکز هنر‌های تجسمی برای برگزاری این کارگاه هنری تشکر کرد‌.

عبدالرضا سهرابی نیز ضمن قدردانی از مشارکت معاونت فرهنگی و روابط عمومی آستان متبرک حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در برپایی این کارگاه هنری، بر لزوم تکرار چنین تجربه‌هایی در مجاورت بارگاه ملکوتی دیگر ذوات مقدسه تأکید کرد.

کارگاه هنری «آبروی ری» که به مناسبت سالروز ولادت باسعادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و با هدف عرض ارادت هنرمندان عرصه هنر‌های تجسمی به پیشگاه منور آن حضرت برپا شده بود، عصر روز گذشته به کار خود پایان داد.