به گزارش هنرآنلاین، در این نمایشگاه آثار طراحی روی مقوا به نمایش درآمده است که ابعاد مختلف دارند و با استفاده از موادی مثل اکولین، اکریلیک و مداد روی مقوا‌هایی با بافت‌های گوناگون کار شده‌اند. در هر اثر یک طرح رنگین دیده می‌شود که برگرفته از فرم دانه‌های طبیعی است و به شکلی انتزاعی اجزای طبیعت را بازنمایی می‌کند.

لیلا گازر درباره شکل‌گیری این مجموعه گفت: در دو سال کرونا یک مجموعه درست کرده بودم که تکنیک اصلی آن کلاژ بود و بعداً بر آن اساس کار‌های فعلی شکل گرفت. آثار من معمولاً از طبیعت الهام می‌گیرند و عناصری مانند هسته و ریشه در آن‌ها وجود دارد. مجموعه قبلی‌ام ریشه‌ها نام داشت و مجموعه فعلی به دانه‌ها اختصاص دارد. برای شکل دادن این کار‌ها هر میوه، گل و دانه‌ای در طبیعت ببینم و آن را مناسب کارم بدانم از آن عکاسی می‌کنم و بعد بر اساس آن‌ها فرم‌هایی در ذهنم به وجود می‌آید.

گازر ادامه داد: کار‌های قبلی خود را روی بوم می‌کشیدم اما در این مجموعه ریزه کاری‌های زیاد و بافت وجود دارد و ترجیح دادم با متریال دیگری کار کنم. با توجه به اینکه اتود‌های اولیه این آثار را با مداد و جوهر و... روی کاغذ کار کرده بودم تصمیم گرفتم آثار نهایی را هم با همان متریال انجام دهم. بیشتر از مدادرنگی استفاده کردم و می‌خواستم رنگ‌های کارم لطیف و پاستلی باشد. فرم کلی طرح‌ها را با توجه به فرم دانه‌ها می‌کشم و طرح‌های درون آن‌ها به شکل بداهه پیش می‌رود.

نمایشگاه «دروپ» تا ۱۸ مرداد ١۴٠١ در گالری ژاله به نشانی خیابان سمیه، بعد از خیابان مفتح، بن بست پروانه، پلاک ۴ برپاست. علاقه‌مندان می‌توانند هر روز جز شنبه‌ها از ساعت ۱۳ تا ۲۱ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به گالری ژاله مراجعه کنند.