به گزارش هنرآنلاین، آثار برتر سومین دوره جشنواره جایزه بین‌المللی «عکس ۵» پنجشنبه ۳۰ تیر در سفارت ژاپن با حضور جمعی از هنرمندان برگزار شد. در ابتدا سعید لاهوتی، پیمان مدنی و مهتاب سلطانی قطعاتی را با ساز‌های ابوا و پیانو و دریا ایزدیار پرفورمنس نقاشی برای حاضرین اجرا کردند.

سپس کازو توشی آیکاوا سفیر ژاپن درباره این جشنواره گفت: خیلی خوشحالیم که میزبان جشنواره جایزه بین‌المللی «عکس ۵» هستیم. عباس کیارستمی یکی از هنرمندان برجسته ایرانی بود که باید درباره هنر این هنرمند بیشتر صحبت شود.

در ادامه ماتسوشیتا دبیر اول سفارت ژاپن تأکید کرد: همیشه روابط بین ایران و ژاپن خیلی به هم نزدیک بوده است و این رابطه نزدیک‌تر هم می‌شود. همه عباس کیارستمی را دوست دارند و تحت تأثیر هنر این هنرمند قرار می‌گیرند. مردم ژاپن هم احترام زیادی برای این هنرمند قائل هستند و آثارش را دوست دارند.

وی افزود: از عوامل جشنواره جایزه بین‌المللی «عکس۵» تشکر می‌کنم و‌امیدواریم که این همکاری در آینده ادامه داشته باشد.

سپس مهدی شادی‌زاده دبیر و مؤسس جشنواره خاطرنشان کرد: خوشحالم که امروز چهره‌های فرهنگی کشورمان حضور دارند. چهار سال پیش زمانیکه در حال ساخت مستند «همراه با باد» بودم سر یک سکانس به همراه مریم زندی که از عکاسان خوب کشورمان است برای فیلمبرداری از تک درخت به دماوند رفتیم و بعد از تحقیق‌های فراوان متوجه شدم که این درخت به خاطر عکس‌های عباس کیارستمی جهانی شده است.

دبیر جشنواره جایزه بین‌المللی «عکس ۵» در ادامه بیان کرد: بعد از آن تصمیم گرفتم روی فعالیت‌های هنری عباس کیارستمی در حوزه عکاسی و ویدئو آرت بیشتر تمرکز کنم در نتیجه این جشنواره شکل گرفت. امسال افتخار همکاری با سفارت ژاپن را داشتیم که کشور ژاپن از لحاظ فرهنگی خیلی به ما نزدیک است و‌امیدواریم این همکاری ادامه داشته باشد. همچنین از تمام کسانیکه در این راه کنار ما بودند تشکر و قدردانی می‌کنم.

در این مراسم هوتن شکیبا، بهرام رادان، پانته‌آ پناهی‌ها، جواد عزتی، علی شادمان، مهدی پاکدل، بهاره افشاری، مجید طالبی، سفیران کشور‌های آلمان، اتریش، هلند و.... حضور داشتند.

عوامل این جشنواره عبارتند از مهدی شادی‌زاده و علیرضا شادی‌زاده مؤسس و دبیر جشنواره، سیمین بایرامی مدیر هنری، حسن سیدی مدیریت اجرا، مؤسسه فرهنگی هنری پیشرو پارسیان امرداد مجری طرح، فاطمه ثباتی عکاس، غزاله سعادتی مدیر روابط عمومی.