به گزارش هنرآنلاین، نمایشگاه نقاشی‌های ژانت مُخَطَّس جمعه ۲۷ خردادماه با حضور جمعی از هنرمندان و علاقه‌مندان به هنر‌های تجسمی افتتاح شد. این نمایشگاه تا ۳۰ خردادماه در گالری «زرنا» برقرار است.

ژانت مُخَطس هنرمند متولد تهران و ساکن تبریز، که از ۲۰ سال پیش فعالیت هنری خود را آغاز کرده، دارای فوق‌دیپلم نقشه‌کشی ساختمان، مدرک فنی‌حرفه‌ای درجه‌ی ۱ و ۲ رشته‌ نقاشی و کارت مربی‌گری، مدرک خوش‌نویسی از انجمن خوش‌نویسان ایران است. او تاکنون در چند نمایشگاه معتبر بین‌المللی آنلاین کشور ترکیه شرکت داشته و این روز‌ها در آموزشگاه خصوصی و حرفه‌ای خود، نقاشی را در دو سطح مقدماتی و حرفه‌ای آموزش می‌دهد.

این نقاش در خصوص برگزاری نمایشگاه انفرادی‌اش در تهران می‌گوید: «از پنج سال پیش در تلاش بودم به جایی برسم که می‌خواهم و نخستین نمایشگاهم را برگزار بکنم. باید این‌جا تشکری داشته باشم از خانم زهرا رسول‌زاده عزیز که با راهنمایی‌ها و انرژی مثبت‌ ایشان توانستم این نمایشگاه را برپا کنم.»

مخطس می‌افزاید: «من از کودکی به رنگ و نقاشی علاقه‌ی فراوانی داشتم اما یادگیری این هنر را از نوجوانی آغاز کردم و بعد‌ها با حمایت مادر و همسرم آن را در سطح حرفه‌ای ادامه دادم. از اساتید معروف و معتبری که در تبریز نزد آن‌ها آموزش دیدم، می‌توانم اساتید محمودی، وارطان واهرامیان و محمد پروین را نام ببرم».

او همچنین در رابطه با انگیزه‌اش از برگزاری این نمایشگاه گفت: «هدف اصلی‌ام، زیبایی رنگ‌ها در آشنایی با فرهنگ و تمدن و خط زیبای آشوری است که در تابلو‌هایم به تصویر کشیده شده‌اند. ‌امیدوارم آثارم برای بازدیدکنندگان نیز جالب و دیدنی باشد».

علاقه‌مندان به تماشای آثار این هنرمند نقاش می‌توانند تا روز ۳۰ خردادماه به گالری «زرنا» در نشانی خیابان انقلاب، بین وصال شیرازی و دانشگاه، کوی اسکو، شماره‌ی ۱۰، طبقه‌ی دوم مراجعه بکنند. همچنین برای کسب اطلاعات بیش‌تر در این رابطه با شماره‌ی تلفن ۶۶۴۰۹۸۳۸ تماس بگیرند.