گروه تجسمی هنرآنلاین: دومین پروژه کوله ویدئو از مجموعه فعالیت‌های ویدیوآرتیست از ۱۵ اردیبهشت آغاز شده و تا ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ ادامه دارد. فرشته عالمشاه طراح و مدیر پروژه در گفت و گو با هنرآنلاین درباره این رویداد گفت: در این پروژه ۹ هنرمند ویدئوآرتیست ایرانی از نقاط مختلف جغرافیایی، توسط سه کیوریتور و بر اساس توانایی، تجربه و دغدغه‌مندی‌شان نسبت به موضوع، دعوت شدند و به خلق آثاری با موضوع «محیط، زیست هنرمند» پرداخته‌اند.

عالمشاه ادامه داد: این آثار طبق زمانبندی مشخص در ۹ فضای متفاوت در شهر‌های محل زندگی هنرمندان به نمایش درمی‌آیند. در این پروژه هر هنرمند با توجه به خواست و امکانات خود، یک فضای عمومی یا خصوصی مانند گالری یا استودیوی شخصی را با حضور مخاطبین خاص یا عام برای نمایش تمامی آثار، طی یک یا چند روز مشخص، انتخاب نموده است و بدین ترتیب هر یک از آثار خلق شده، در ۹ مکان مختلف با حضور مخاطبینی متفاوت به نمایش درمی‌آیند. همچنین دو هنرمند محقق‌، منتقد و پژوهشگر، جهت نقد و بررسی آثار، روند پروژه و ثبت نوشتاری این رویداد، تیم اجرایی پروژه و هنرمندان را همراهی می‌کنند.

عالمشاه افزود: این پروژه به منظور سفر و نمایش آسان آثار هنرمندان ویدیوآرتیست با کمک و حمایت شبکه‌ای هنرمندان طراحی شده است. آثار تولید شده در شهر‌های اصفهان، رشت، قزوین، بندرعباس، خرم آباد، تهران، درسدن آلمان و پاریس به نمایش درمی‌آیند. در این پروژه رویارویی هنرمند با مسائل اقلیمی محل زندگی‌اش و تأثیرپذیری و تأثیرگذاری متقابل بر این روند، و مسائلی چون محیط زیست و مهاجرت با مخاطبین به اشتراک گذاشته می‌شود.

کوله ویدئو

این ویدئو آرتیست با بیان اینکه نخستین دوره این رویداد سال ۹۹ برگزار شد، گفت: هدف از این پروژه آن است که هنر ویدئو را به شکل عمومی و خارج از فضایی که معمولاً ویدئو در آن‌ها نمایش داده می‌شود ارائه کنیم تا دانشجویان، خانواده‌ها و عموم مردم با ویدئو آرت بیشتر آشنا شوند. قصد داشتیم کاری کنیم که ویدیو‌ها راحت‌تر سفر کنند و به همین دلیل عنوان «کوله ویدئو» را برای این پروژه انتخاب کردیم.

کیوریتوری دومین پروژه کوله ویدئو را فرشته عالمشاه، الیکا زارعی و عاطفه مهدیانی برعهده داشتند و شهرام احمدزاده ترکمانی، ‌امیر احمدی، دنیا حاجی‌زاده، الـــــــهه رفیعی، حمیده سبحانی فرد، الهه عبدالله‌زاده، راضیه گودرزی، نیک محسنی و آزاده نیلچیانی هنرمندان حاضر در این رویداد هستند.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به صفحه اینستاگرام videoartists.ir مراجعه کنند.