گروه تجسمی هنرآنلاین: نمایشگاه آثار نازنین اهری‌پور با عنوان «هایپرسنسیتیویتی» در گالری سو برگزار شد. اهری‌پور در گفت و گو با هنرآنلاین با بیان اینکه سه چیدمان و ۳۶ نقاشی دیجیتال در این مجموعه به نمایش درآمد، درباره شکل‌گیری آن گفت: از سال گذشته درگیر یک بیماری شدم که نوعی حساسیت بسیار شدید است. این بیماری زندگی‌ام را مختل کرد و بسیار آزاردهنده بود. آن زمان مشغول کار روی‌ ایده نمایشگاهم بودم و به این نتیجه رسیدم که می‌توانم چیزی که دغدغه زندگی‌ام شده است وارد کارم کنم.

اهری‌پور ادامه داد: سه چیدمان این مجموعه در واقع سه بخش از بیماری را نشان می‌دهد. قسمت اول با عنوان ایزوله بودن، اشاره به این مسأله دارد که من برای این که حالم بدتر نشود مجبور هستم مسائلی را رعایت کنم و به خیلی چیز‌ها نزدیک نشوم. در این اثر تصویری از خودم در طبیعت دیده می‌شود که چیز‌هایی مثل گل‌ها و گیاهان آن برایم حساسیت‌زا است و بنابراین خودم را در یک جعبه شیشه‌ای قرار دادم که از آن محرک‌های حساست‌زا دور بمانم.

این هنرمند افزود: در یک اتاق دیگر با عنوان علائم بیماری، پارچه‌هایی را آویزان کردم که روی آن‌ها تصویر طبیعت چاپ شده است و یک گوشی موبایل در بخشی از آن قرار گرفته است. فیلتری را طراحی کرده بودم که حالت سرخی و التهاب چهره مرا در زمان بروز حساسیت بر روی چهره مخاطب نشان می‌دهد. به این ترتیب مخاطبان با استفاده از این موبایل و فیلتر، چهره خود را ثبت می‌کردند تا از نظر بصری آن حالتی که روی پوست من به وجود می‌آید را تجربه کنند.

او درباره چیدمان سوم با عنوان درمان گفت: من در مدت بیماری همیشه سوزش و خارش پوست داشتم و هرچه به دکتر‌ها مراجعه می‌کردم فایده‌ای نداشت. پس از آن به جستجو‌های اینترنتی پرداختم تا ببینم چه راه‌هایی برای درمان آن پیشنهاد شده است. یکی از نکات عجیبی که با آن برخورد کردم این بود که گفته شده بود داخل وان آب کمی وایتکس بریزید و داخل آن بنشینید و ظاهراً این این کار باعث شده بود بیماران دچار مشکلات بیشتری شوند. طبیعتا من این شیوه را امتحان نکردم اما آن را به عنوان بخش درمان این پروژه تجسم کرده و فضایی شبیه حمام ساختم.

اهری‌پور در باره نقاشی‌های این مجموعه گفت: این آثار نیز دقیقاً مرتبط با همین مسأله هستند. این بیماری باعث می‌شود صورت من بسیار به هم بریزد و می‌خواستم در این آثار صورتی که ورم کرده و سرخ شده است را به این شکل نشان دهم.

او درباره دلیل پرداختن به نقاشی دیجیتال گفت: من بیشترکار دیجیتال انجام می‌دهم مانند ویدیوآرت، ساخت گیف و کلاژ‌های دیجیتال. اصولاً با کامپیوتر و به ویژه با موبایل زیاد کار می‌کنم زیرا موبایل همیشه در دسترس است و به سرعت می‌توانم‌ایده‌ای که به ذهنم می‌رسد را عملی کنم. به نظرم هرچه جلوتر می‌رویم آدم‌ها بیشتر درگیر کامپیوتر و موبایل می‌شوند و حتی بعضی‌ایده‌ها اصلاً قابل اجرا با دست نیست. کار من طراحی گرافیک است و معمولاً همان لحظه‌ای که به‌ایده‌ای فکر می‌کنم آن را به شکل نهایی تجسم می‌کنم و تقریباً هر چه به ذهنم می‌آید به اثر نهایی تبدیل می‌شود.