به گزارش هنرآنلاین، نیوویو اولین برنامه نقد و بررسی عکس و عکاسان معاصر ایران است که هفته دوازدهم خود را با کمپین «عکاسی عکاسی» آغاز کرده است. در این کمپین ۱۷ عکاس برجسته ایرانی دعوت شده‌اند تا درس گفتار‌هایی را به‌صورت مباحثه و گفتگوی دو طرفه در بخش لایو اینستاگرام و همچین وب سایت آپارات، از طریق صفحه اختصاصی نیوویو (newview. photo) ارائه دهند.

نیوویو هر هفته یک موضوع را جهت عکاسی به شرکت‌کنندگان خود ارائه می‌دهد و شرکت‌کنندگان می‌توانند ۵ روز در هفته، روزانه دو عکس را ارسال نمایند. عکس‌ها به صورت روزانه مورد بررسی قرار می‌گیرد و در پایان هفته جمع‌بندی می‌شوند تا ۱۷ عکس منتخب توسط کارشناسان و منتقد برنامه برای مسابقه نهایی انتخاب شود. ملاک انتخاب عکس‌ها برای تیم نیوویو که به جنبه‌های آموزشی، نوآوری و خلاقیت می‌اندیشد و نقد هنری_آموزشی عکس‌ها در اولویت قرار می‌دهد، صرفاً ایدئالیسم و رعایت قاب‌بندی‌های چهارچوب مدار و کلاسیک نیست. کمپین عکاسی از ۹ بهمن ماه آغاز شده و تا ۲۵ بهمن ماه ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت.

حامیان این برنامه انتشارات کتاب آبان، مجتمع فنی تهران نیاوران، تعمیرگاه مرکزی دوربین ‌ایده‌آل، آموزشگاه طلافنون و وب سایت چراغ هستند، که هر هفته جایزه‌ای معادل ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را در قالب اعتبار به سه عکاس برگزیده اعطا می‌نمایند.

نیوویو که فصل اول خود را بر پایه ۱۷ هفته ۱۷ قسمت قرار داده است با همین چهارچوب در ۱۷ شب با ۱۷ عکاس برجسته ایرانی به گفت و گو خواهد پرداخت. اساتید به ترتیب حضور عبارتند از: کوروش ادیم، اصغر بشارتی، مریم زندی، جمشید بایرامی، هوفر حقیقی، صمد قربان‌زاده، کمال الدین شاهرخ، ساسان مویدی، سیوا شهباز، حسن غفاری، رهام شیراز، رومین محتشم، سارا ساسانی و نازلی عباس پور.

تهیه‌کننده و کارگردان این برنامه علیرضا حیدری است. علاقه‌‌مندان می‌توانند نیوویو را در اینستاگرام و آپارات مشاهده کنند.