گروه تجسمی هنرآنلاین: این مجموعه که گردآوری آنها حاصل تلاش‌های ۲۰ ساله یک مجموعه‌دار ناشناس آمریکایی است، ۵۰ میلیون دلار (۳۵ میلیون پوند) ارزش‌گذاری شده‌اند. مهم‌ترین تابلو از این نقاشی‌ها «دسته‌گل داوودی» است؛ یکی از چهار اثر طبیعت بی‌جان که مونه آنها را در ۱۸۹۷ خلق کرد و انتظار می‌رود در حراجی ۱۰ تا ۱۵ میلیون پوند به فروش برسد. ویژگی این تابلو آن است که برخلاف نقاشی‌های مشابه گل‌های داوودی تمام سطح بوم را پوشانده‌اند.

«بانوان اهل ژیورنی» مربوط به ۱۸۹۴ یکی از نقوش تکرارشونده آثار مونه است و پشته‌های یک زمین یا مزرعه را به تصویر کشیده است. ارزش ابتدایی این تابلو هم بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون پوند برآورد می‌شود. «آلو و زردآلو» مربوط به سال‌های ۱۸۸۲ تا ۱۸۸۵ به ارزش تقریبی دو میلیون پوند، «غروب خورشید روی صخره نزدیک دیپ» (۱۸۹۷) حدود ۳.۵ تا پنج میلیون پوند و «قطعه‌های یخ اطراف بنکور» (دسامبر ۱۸۹۲ و ژانویه ۱۸۹۳) هم پنج تا هفت میلیون پوند ارزش‌گذاری شده‌اند.

کلود مونه که بین سال‌های ۱۸۴۰ تا ۱۹۲۶ می‌زیست، در سال‌های اخیر جایگاهی شایسته در حراجی‌های هنری، هنردوستان و مجموعه‌داران در چهار گوشه جهان به ویژه آسیا یافته و کارشناسان او را پدر هنر مدرن می‌دانند. پنج نقاشی این استاد فرانسوی در حالی روز دوم مارس در حراج آثار مدرن و معاصر ساثبیز لندن چکش می‌خورند که ستاره آن شب بی‌تردید شاهکار رنه ماگریت است؛ «امپراتوری نورها» کار نقاش سوررئالیست بلژیکی با قیمت ۶۰ میلیون دلار وارد ساثبیز می‌شود.