به گزارش هنرآنلاین، گروه تخصصی چندرسانه‌ای این فرهنگستان، در راستای بررسی فناوری‌های نوین شبکه‌ای و تحولات دیجیتال معاصر، نشست تخصصی «رمز بی‌تا (NFT) و تحول در دنیای هنر» را روز یک‌شنبه، ۵ دی ۱۴۰۰، در سالن گلستانِ فرهنگستان هنر برگزار کرد.

در این نشست، که به دبیری علمی یونس سخاوت، معاون گروه تخصصی چندرسانه‌ای فرهنگستان و رئیس دانشکده چندرسانه‌ای دانشگاه هنر اسلامی تبریز، و با حضور نصرالله جهانگرد، عضو گروه تخصصی چندرسانه‌ای فرهنگستان هنر و هیئت‌علمی پژوهشگاه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ مظفر پاسدارشیرازی، معاون سابق توسعه و مدیریت منابع سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران؛ محمد طهرانی، بنیان‌گذار آزمایشگاه بلاک‌چین؛ و سیدولی‌الله فاطمی‌اردکانی، بنیان‌گذار شبکه ققنوس؛ برگزار شد، تاریخچه و تحولات شبکه مرور و بررسی شد و همچنین، به روند شکل‌گیری توکن و بلاک‌چین و ساختار حقوقی و فنی و اقتصصادی آن پرداخته شد.

در این نشست، سخنرانان به مفهوم توکن‌های مثلی و غیرمثلی (بی‌تا) و نیمه‌مثلی پرداختند و چالش‌های پیش روی اکوسیستم توکن و دغدغه‌ها و الزامات و نیاز‌های شبکه تشریح شد.

همچنین، تجربه عملیاتی‌شده به‌کارگیری رمز بی‌تا در حفظ میراث مستند و مکتوبات و اسناد تاریخی کتابخانه ملی ایران تشریح و بر لزوم ورود هنرمندان و گالری‌داران به دنیای رمز‌های بی‌تا تأکید شد.